کودکان پناهجوی سوری در ترکیه برای داعشی ها اونیفورم می دوزند

© AP Photo / Misha JaparidzeДети сирийских черкесов, находящиеся во временном жилье в отеле в Нальчике
Дети сирийских черкесов, находящиеся во временном жилье в отеле в Нальчике - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در کار دوخت اونیفورم برای شبه نظامیان عضو گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) از کودکان پناهجوی سوری در ترکیه استفاده می شود.

به نوشته روزنامه بریتانیایی "دیلی میل"، دستمزد روزانه کودکان دوزنده اونیفورم که سپس از طریق مرز ترکیه با سوریه برای داعشی ها ارسال می شود،40 لیر (حدود 14 دلار) است.
یکی از قهرمانان رپرتاژ "دیلی میل"، ابوذکور، کار آفرین سوری است که از شهر رقه، باصطلاح پایتخت داعش فرار کرده و در شهر انطاکیه ترکیه کارگاه لباس دوزی دایر کرده است.
نه فقط داعش بلکه احرار شام و جبهه النصره از جمله سفارش دهندگان اونیفورم هستند. صاحب کارگاه لباس دوزی می گوید در آمد دوخت اونیفورم نظامی به مراتب بیشتر از دوخت لباس معمولی است.
پارچه برای دوخت اونیفورم که طراحی آن شبیه اونیفورم های استتاری روسی و آمریکایی است، از کارخانه های نساجی استامبول خریداری می شود. پارچه اونیفورم آمریکایی "استتار کویری" از مشتریان زیادی برخوردار است.
خریداران اونیفورم از اراضی تحت کنترل داعش نمی گویند آنها را برای کی می خرند و یا از شهر رقه هستند اما صاحب کارگاه می گوید در نهایت این اونیفورم ها به دست داعشی ها می رسد. وی به خاطر سخت گیرانه تر شدن کنترل در مرزها و بسته شدن چند گذرراه مرزی ناراضی است.
کودکان 9 تا 13 ساله 12 ساعت در شبانه روز در این کارگاه کار می کنند. صاحب کارگاه می گوید والدین این کودکان ترجیح می دهند آنها کار کنند و از فرستادنشان به مدارس خودداری می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала