سیاست اردوغان نه فقط گردشگران روسی بلکه همچنین اروپایی را ترسانده است

© REUTERS / Presidential Palace/Kayhan OzerПрезидент Турции Реджеп Эрдоган
Президент Турции Реджеп Эрдоган - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه آلمانی "دی ولت" می نویسد سیاست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به اعتبار این کشور لطمه وارد کرده و باعث کاهش شدید تعداد گردشگران، چه روسی و چه اروپایی شده است.

به گزارش خبرگزاری "ریا نووستی" با استناد به "دی ولت" ، وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد  در ماه آوریل امسال  1.75 میلیون نفر به ترکیه سفر کرده اند که 28 درصد کمتر از ماه آوریل سال گذشته است. تعداد گردشگران از روسیه 79 درصد کمتر شده و از 150 هزار نفر به 31 هزار نفر رسیده است. همچنین تعداد گردشگران ار آلمان، فرانسه، بریتانیا، یونان و آمریکا بطور محسوس کاهش یافته است.

کاهش تعداد گردشگران از روسیه از بحران فعلی در روابط دو کشور ناشی شده که در ماه نوامبر 2015 پس از سرنگونی هواپیمای روسی سوخو 24 توسط نیروی هوایی ترکیه آغاز شد اما وضع متشنج از لحاظ امنیت  در ترکیه گردشگران آلمانی را نیز ترسانده است.

به نوشته نشریه آلمانی، ممکن است امسال ترکیه 7.6 میلیون نفر گردشگر را از دست بدهد که این امر حدود 8.9 میلیارد دلار برای اقتصاد این کشور ضرر به بار خواهد آورد. گردشگری یکی مهم ترین منابع درآمد برای ترکیه است و 6 درصد محصول ناخاص ملی را تامین کرده و برای بیش از 8 درصد ساکنان این کشور فرصت شغلی به وجود می آورد.

علاوه بر این گردشگری منبع ارز خارجی برای ترکیه است. طی سال گذشته ذخایر ارزی ترکیه به میزان 12 میلیارد دلار کاهش یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала