دیدار معاون دبیر شورای عالی با رمضان قدیراف

© Sputnik / Said TsarnaevГлава Чеченской Республики Рамзан Кадыров на пресс-конференции
Глава Чеченской Республики Рамзан Кадыров на пресс-конференции - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رضا سیف اللهی معاون دبیر شورای عالی امنیت ایران که در هفتمین نشست بین المللی مقامات عالیرتبه امنیتی در چچن روسیه حضور یافته در حاشیه این نشست با رمضان قدیراف رئیس جمهور چچن دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، در این دیدار رئیس جمهور چچن از گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران استقبال و ابراز امیدواری کرد ظرفیتهای اقتصادی دو طرف هرچه بیشتر شناسایی و تدابیر لازم برای توسعه پیوندهای اقتصادی فیمابین اتخاذ گردد. رمضان قدیر اف با اشاره به افزایش تعامل جمهوری چچن با مناطق سایر کشورها، وجود عوامل فرهنگی و دینی مشترک را زمینه ساز ارتقای مناسبات اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران دانست.
رضا سیف اللهی معاون دبیر شورایعالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز با اظهار خوشحالی از برقراری ثبات و امنیت و نیز قرار گرفتن جمهوری چچن در مسیر توسعه و آبادانی، افزایش سطح همکاری های اقتصادی و فرهنگی دوجانبه را طبیعی و برای دو طرف مفید برشمرد و ضرورت تحرک جدی تر دوطرف در این خصوص را مورد تاکید قرار داد.
معاون دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان اقدامات و فعالیتهای رمضان قدیراف رئیس جمهور چچن در توسعه و ایجاد ثبات در منطقه چچن را مورد تحسین قرار داد و برگزاری نشست مهم بین المللی مقامات عالیرتبه امنیتی جهان در گروزنی مرکز چچن را نشانه اهمیت، امنیت و توسعه چچن دانست.
نشست بین المللی مقامات عالیرتبه امنیتی از 3 تا 5 خرداد با حضور نمایندگان 75 کشور جهان در گروزنی برگزار شد. در این نشست مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تروریسم منطقه ای و بین المللی تشریح شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала