کمک های پزشکی به شبه نظامیان داعش در ترکیه

© REUTERS / Dado Ruvicطرح تروریست های هند برای ساخت نرم افزار پیام رسان ویژه بر اساس سیگنال
طرح تروریست های هند برای ساخت نرم افزار پیام رسان ویژه بر اساس سیگنال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارن اردم نماینده حزب اپوزیسیون خلق جمهوری بسته جدیدی از اسناد دال بر وجود ارتباط بین تروریست های تکفیری داعش و مقامات ترکیه ارایه کرد. این اسناد به یک شبه نظامی به نام ایلخامی بالی مربوط می شوند.

در این اسناد گفتگوهای بالی با برخی از افراد به ثبت رسیده است. یکی از همصبحت های وی گفته است که سایر مجروحین این گروه نیز در بیمارستان بوده اند و درمان شده اند. در یک مورد حتی صحبت از پیوند پا برای یک شبه نظامی در میان است. صحبت با شخصی به نام ارکک انجام گرفته است. در گفتگوی دیگری ایلخامی بالی ظاهرا با همصحبت خود بحث تندی می کند و حرف از 40 هزار دلار به میان می آید.

به طور کل موضوع پول چندین مرتبه در این فایل صوتی تکرار می شود. همصحبت بالی ظاهرا سعی دارد شبه نظامی را متقاعد کند که خدمات پزشکی ارایه شده به او بیش از مبلغی است که او طلب می کند. در جای دیگری هم ارکک می گوید که برای بالی تخفیف 48 هزار دلاری گرفته است و 11 هزار دلار دیگر برای غذا و محل اقامت این شبه نظامی هزینه شده است.

اگر بتوان به فایل صوتی ارایه شده توسط ارن اردم اعتماد کرد، بحث و اختلاف نظر بر سر بدهی ارکک است و او سعی دارد اثبات کند که مبالغ هزینه شده برای تروریست ها بسیار بیشتر از قرار تعیین شده است. بالی همچنان اصرار دارد که قبلا به او وعده 40 هزار دلاری داده بودند.

با تمام این احوال مقامات ترکیه هرگونه ارتباط با تروریست ها را تکذیب می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала