گزارش و تحلیل

زیورآلات و مسلسل ها: جشنواره فیلم کن در برابر خطر تروریستی

© REUTERS / Yves HermanA Palme d'Or symbol is holding by a Golden Angel statue, commemorating the 100th anniversary of the WW1, outside the Carlton Hotel before the start of the 68th Cannes Film Festival in Cannes, southern France
A Palme d'Or symbol is holding by a Golden Angel statue, commemorating the 100th anniversary of the WW1, outside the Carlton Hotel before the start of the 68th Cannes Film Festival in Cannes, southern France - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر کشور فرانسه در آستانه شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم وارد کن شد و در باره اقدام‌های امنیتی هنگام فستیوال تعریف خواهد کرد. به گفته وزیر «ریسک بالاتر از زمان پیشین است».


دیوید لیزنار شهردار کن خواستار شد که جشنواره فیلم کنونی «امن و قابل دسترسی» باشد. وزیر کشور فرانسه Bernard Cazeneuve اقدام های فوق‌العاده امنیتی را در کن اعلام کرده گفت که در این شهر تا 22 مه «هر روز چند صد نیروی پلیس گشتزنی خواهند کرد و معاون وی در کن Yann-Vari Lecuyer این سخنان را توضیح داده گفت: «منظور وی 400 پلیس ملی و ژاندارمری بود و از طرف شهرداری 200 پلیس و 43 کارمند امنبتی حضور خواهند ئتشت که در خیابان‌های آن شهر گشت خواهند زد یعنی عملاً کل پرسنل ما».

خطر عمل تروریستی بسیار بالا است و به این خاطر دسته مین روبی هر روز کاخ جشنواره را بازرسی خواهد کرد. پای درب ورودی کاخ فلزیاب قرار گرفته و کارمندان امنیتی کیف ها و حتی بدن برخی واردین را بازرسی خواهند کرد. وارسی عابر ها در نزدیکی کاخ نیز انجام خواهد گرفت و کل افراد مایل به ورود به کاخ جشنواره حتماً بازرسی خواهند شد.

هر روز در کن جلسات مشاوره امنیتی با شرکت کارمندان هتل ها و رستوران‌ها و دبیرستان ها برگزار می‌شود، کن از پیش به تهیه اقدام های امنیتی پرداخت و اولین شهر فرانسه بود که «طرح جلوگیری از خطر تروریستی»را پذیرفت. در ماه دسامبر 2015 شهرداری کن پس از انجام مشورت با گروه مشاروان بین‌المللی در چند واحد دارای خطر بالای وقوع عمل تروریستی مانند هتل ها، تاسیسات زیربنایی حمل و نقل، بیمارستان ها، محل شهرداری و بنادر اقدام ها به قصد بهبود امنیت را طرحریزی کرد. در ماه آوریل سال گذشته در کن تعلیمات بزرگ امنیتی بر گزار شد و شرکت کنندگان آن اعمالی تمرین کردند که در صورت وقوع عمل تروریستی در بخش‌های متقاوت شهر از جمله در کاخ جشنواره باید انجام بدهند.

گفتنی است که برنامه ملی امنیت فرانسه پیشنهادی مانوئل والس نخست وزیر این کشور شامل 80 اقدام معطوف به مبارزه با تروریسم است و برای پیاده کردن آن فرانسه 40 میلیون یورو را مصرف خواهد کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала