خرید استرالیا توسط چین

© Fotolia / Tharathepptlچراگاه در استرالیا
چراگاه در استرالیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شاید معامله « گاوی» چین و استرالیا صورت گیرد.

تجارت چین  دست از سرمایه  گذاری در استرالیا نمی کشد.  شرکتی به نام China's Australia YMCI   از « یونیان»  اعلام کرد قصد دارد  660 میلیون دلار در  توسعه  پارک المپیکی  در حومه سیدنی سرمایه گذاری کند.  روزنامه «  The Australian»  5 ماه مه این خبر را گزارش داد.  این پیشنهاد  چند روز بعد از آن مطرح شد که دولت استرالیا  مانع از انجام معامله  فروش شرکت S. Kidman and Cо    - یکی از بزرگترین شرکت های  جهان در تولید گوشت گاو —  به چین شد.

قطعه زمینی که براس ساخت پارک در حومه سیدنی در نظر گرفته شده است  از طرف شرکت  « گودمن گروپ» به فروش گذاشته شده است.  این بزرگترین  سهام در  عرصه  اموال غیر منقول است  که برای فروش به خارجیان پیشنهاد شده است.  پولی که شرکت چینی برای خرید این زمین پیشنهاد می کند فوق العاده زیاد است!  شرکت « گودمن گروپ» با دو شرکت دیگر چینی  در رشته مسکن کار می کند.  اما سرمایه گذاری آنها  در  رشته مسکن و شهر سازی بمراتب کمتر از  مبلغی است  که شرکت  China's Australia YMCI پیشنهاد می کند.

الکساندر سالیتسکی  کارشناس انستیتوی اقتصاد جهانی و روابط بین الملل  آکادمی علوم روسیه  تلاش تجارت  چین برای  خرید پاکت  سهام  استرالیا را  مورد تفسیر قرار داد و گفت:   نمی توانم سرنوشت این پروژه را بطور دقیق  پیش بینی کنم.  اتفاق می افتد که  نتیجه متفاوت  است.  چینی ها بهتر با استرالیایی ها معامله می کنند تا با کشورهای دیگر.  چین  استرالیا را  به عنوان کشور  قابل اطمینانی برای سرمایه های خود  امتحان کرده است.

اما دو تلاش شرکت های چینی برای خرید  شرکت بزرگ S.Kidman and Cо با شکست روبرو شد.  مطابق با  قوانین استرالیا، فروش اموال غیر منقول باید  با تأیید  خزانه داری و شورای سرمایه گذاری  های خارجی  انجام شود.  در هر دو تلاش چین برای خرید  شرکت مذکور،  اسکوت  موریسون  وزیر دارایی   استرالیا  به سرمایه گذاران چین جواب رد داد و این معامله را در  تضاد با منافع ملی نامید.

 علت رد این معامله وزین بود.  شرکت S.Kidman and Cо در سال 1899 میلادی بنیان گذاشته شد.   185 هزار رأس  گاو حضور  شرکت استرالیایی  در بازارهای گوشت گاو  ژاپن، آمریکا و جنوب — شرق استرالیا را تأمین می کند.  باید قبل از دادن چنین تکه لذیذی  از اقتصاد استرالیا به چینی ها  و هر شرکت خارجی دیگر خوب فکر کرد!

بهر حال  وزارت دارایی استرالیا  اعلام کرد که بعد از انتخابات  در ماه ژوئیه و تغییر کابینه وزیران   فروش شرکت فوق الذکر به  سرمایه گذار خارجی  محتمل است.  گِرِگ  کمپبِل  مدیر کل  شرکت  متذکر شد که در انتظار پیشنهادات  جدید از سوی گروه شرکت  ها به ریاست Shanghai Pengxin Group است.

 از اینرو احتمال آن می رود که بهر حال معامله  « گاوی» و  سرمایه گذاری چینی ها در  حومه سیدنی  صورت گیرد…

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала