سپاه حضور آمریکایی ها در خلیج فارس را "شر مطلق" می داند

© AP PhotoРакетный крейсер ВМС США "Ченселлорсвилл"
Ракетный крейсер ВМС США Ченселлорсвилл - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دریادار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در رابطه با موارد زیاد استقرار نماو های آمریکایی در آبهای سرزمینی کشور های منطقه خلیج فارس ابراز نگرانی کرده و حضور آمریکایی ها در انجا را "شر مطلق" نامید.

به گزارش خبرگزاری "ایسنا"، دریادار علی فدوی با اشاره به این‌که «آمریکایی‌ها منافع زیادی در این منطقه دارند» ، افزود شیطان بزرگ سعی کرده هم پیمانان منطقه‌ای و غیرمنطقه‌ای هم در این آب‌ها داشته باشد؛ بنابراین آرایش نظامی آن‌ها آرایش طبیعی نیست. اکنون حدود ۶۰ فروند شناور نظامی بیگانه که بیشترین آن‌ها آمریکایی و همچنین فرانسوی و انگلیسی هستند در این مناطق حضور دارند.

سواحل هرمز در ایران - اسپوتنیک ایران
تهدید سگ آبی ایرانی به سد سازی در تنگه هرمز
وی با اشاره به این‌که «عبور از آب‌های سرزمین مقرراتی دارد» گفت: با توجه به این‌که مصداق عبور بی‌ضرر آمریکایی‌ها در آب‌های سرزمینی ما وجود ندارد سالهاست آن‌ها از آب‌های سرزمین ما عبور نمی‌کنند. به آن‌ها اعلام کردیم حضور شما در خلیج فارس شر مطلق است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان این‌که «خلیج فارس و تنگه هرمز اصلی ترین و راهبردی‌ترین نقطه جهان است» افزود: همه اطراف این مناطق را کشورهای مسلمان تشکیل می‌دهند و ایران بیش از دیگر کشور‌ها در این مناطق مرز دارد؛ بنابراین جمهوری اسلامی ایران در این مناطق نقش خاص و مهم‌تر از دیگر کشور‌ها دارد.
Iranian Navy boats take part in maneuvers during the Velayat-90 navy exercises in the Strait of Hormuz in southern Iran (File) - اسپوتنیک ایران
ایران تهدید کرد تنگه هرمز را به روی كشتی های آمریکا و متحدانش خواهد بست
دریادار علی فدوی گفت: از سال ۹۴ به آمریکای‌ها اعلام کردیم کسانی که در خلیج فارس حضور دارند باید به زبان فارسی مسلط باشند به همین علت تقریباً در همه ناوهای آمریکایی افراد فارسی زبان حضور دارند. در ماجرای دستگیری ملوانان آمریکایی در ۲۲ دی ۹۴ بسیاری از مکالمات میان ما و آن‌ها به زبان فارسی انجام شد.
کنترل مرزی و حفاظت از آبهای سرزمینی ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز ازجمله وظایف نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала