گزارش و تحلیل

جنگ دیده نود و دو ساله در رژه پیروزی

© Sputnik / Александр Кондратюкجنگ دیده تاجیک
جنگ دیده تاجیک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حیدر حلیموف در رژه پیروزی میدان سرخ مسکو شرکت خواهد کرد.

جنگ دیدگان  از تاجیکستان در رژه  پیروزی  9 ماه مه در میدان سرخ مسکو شرکت خواهند کرد.  حیدر حلیموف شرکت کننده نبرد استالینگراد برای سفر به پایتخت روسیه آماده می شود. عالم فصح الدینوف در باره تعداد جنگ دیگان در تاجیکستان  و سورپریزهای جالبی که برای  آنها تهیه دیده شده است تعریف می کند.

حیدر حلیموف ساکن دوشنبه است که چندی پیش 92 ساله شد.  حلیموف  می تواند در تمام برنامه های  ویژه  پیروزی در مسکو شرکت کند  والی ساحربکوف  معاون رئیس  شورای جنگ دیدگان جنگ کبیر میهنی  تاجیکستان در این خصوص گفت: حیدر حلیموف یکی از جنگ دیدگان جنگ کبیر میهنی در رژه پیروزی   میدان سرخ مسکو شرکت خواهد کرد.  حالش خوب است و امیدواریم  به مسکو سفر کند».

حیدر حلیموف  به دعوت دولت روسیه به مسکو می رود. تاجیکستان  می خواست گروه بزرگی از جنگ دیدگان را به مسکو بفرستد، اما آنها سن بالایی دارند و تحمل پرواز 4 ساعته  از تاجیکستان تا  روسیه برایشان دشوار خواهد بود.

—   همه جنگ دیدگان شایسته  شرکت در رژه پیروزی در مسکو هستند، اما باید  به سلامتی  و  توانایی آنها فکر کرد. جنگ دیدگان محترم ما کهنسال هستند».

 در شورای جنگ دیدگان  تاجیکستان گفتند که هم اکنون 633  شرکت کننده جنگ کبیر میهنی در تاجیکستان  زندگی می کنند.  از ماه سال گذشته تا کنون 180 نفر جان سپردند.  درتاجیکستان  به حدود دو هزار  جانباز لجستیکی کمک ویژه رسانده می شود. در آستانه 71 — مین سالگرد  پیروزی کبیر،  تمام جنگ دیدگان  و  زحمتشکان پشت جبهه  کمک یکباره مالی  به میزان 260 دلار  از بنیاد ریاست جمهوری  کشور دریافت می کنند.  در سال های جنگ کبیر میهنی  حدود 300 هزار نفر از  جمعیت  یک میلیون و پانصد هزار نفری آنزمان تاجیکستان به جبهه رفتند. آنها در  نبردهای حومه مسکو،  قفقاز  و استالینگراد  شرکت کردند.  54 تاجیک  نشان  قهرمان اتحاد شوروی را دریافت کردند  و 55 هزار  نفر دیگر  مدالها و نشان های مختلف را دریافت کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала