گزارش و تحلیل

هنگ جاویدان جهان

© Sputnik / Host photo agency / Vladimir Pesnyaراهپیمایی هنگ جاویدان در مسکو
راهپیمایی هنگ جاویدان در مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
راهپیمایی « هنگ جاویدان» در 9 شهر آمریکا برگزار خواهد شد.

هنگ جاویدان  یک راهپیمایی اجتماعی است  که در زمان برگزاری آن  مردم عکس های خویشاوندان شرکت کننده در جنگ کبیر میهنی را حمل می کنند.  راهپیمایی « هنگ جاویدان» در روز پیروزی در روسیه و دیگر کشورهای جهان برگزار می شود.

 در سال 2015 میلادی  حدود 12 میلیون نفر در این راهپیمایی شرکت کردند و در مسکو  بیش از 500 هزار نفر در  راهپیمایی هنگ جاویدان شرکت داشتند.

به گفته سازماندهندگان « هنگ جاویدان»  در سال 2016 میلادی در کشورهای  غربی  توجه بیشتری به این راهپیمایی نشان می دهند که 4 سال است در روسیه برگزار می شود.  بطور کلی در 39 کشور جهان  از جمله آمریکا، آلمان و اوکراین  راهپیمایی « هنگ جاویدان» برگزار خواهد شد.

برای نخستین بار در کشورهای  اتحادیه اروپایی  مانند لیتوانی، یونان، ایتالیا، اسپانیا، لهستان، کورواتی، سوئد، هلند  و  مالت در این راهپیمایی شرکت می کنند.  بعلاوه کشورهای  مونته نگرو،  سوئیس، استرالیا،  کانادا،  اندونزی، تاجیکستان و ازبکستان نیز به این اقدام اجتماعی پیوسته اند.

 به گفته سازماندهندگان، هر روز، شهرها و  کشورهای جدیدی خواهان برگزاری  راهپیمایی « هنگ جاویدان»  در شهر و کشور خود  هستند.  امسال راهپیمایی « هنگ جاویدان» در شهرهای آمریکا، بریتانیا، اسرائیل،  فرانسه، اطریش، قزاقستان و قرقیزستان نیز برگزار خواهد شد.

 هنگ جاویدان در اوکراین

 راهپیمایی یادبود در روز 9 ماه مه در اوکراین برگزار خواهد شد.

ریا نووستی با استناد به متن اعلامیه سازماندهندگان  گزارش  داد: « راهپیمایی « هنگ جاویدان»  یک اقدام  داوطلبانه  اجتماعی است  که به روز پیروزی اختصاص دارد  و در  بسیاری از کشورهای جهان برگزار می شود  و مورد حمایت  شهروندان قرار دارد و آنها  برای حفظ خاطره  خویشاوندان خود که در جنگ کبیر میهنی جان نثار کردند  همراه اعضای خانواده خود در آن شرکت می کنند».

الکساندر زاخارچِنکو  رئیس جمهور «دونتسک»  گفت که انتظار می رود در سال جاری، تعداد شرکت کنندگان در راهپیمایی « هنگ جاویدان»  بیش از سال گذشته باشد.  در لوگانسک  در چارچوب رژه تکنیک آلات، راهپیمایی « هنگ جاویدان» نیز شامل خواهد شد.

در اروپا

 در روز 9 ماه مه  در برلین، راهپیمایی شرکت کنندگان  از دروازه « براندنبورگ»آغاز و به یادبود نظامی « تیرگارتن»  که بیش از 2 هزار  سرباز ارتش سرخ در آنجا  بخاک سپرده شدند   ختم خواهد شد.

در ایتالیا  راهپیمایی در مرکز تاریخی  « ونیز» — بلوار ساحلی اسلاوی  انجام خواهد شد  و در اسپانیا  راهپیمایی  در خیابان های  ناحیه ساحلی « کوستا — براوا»  برگزار خواهد شد.

برای اولین بار  راهپیمایی « هنگ جاویدان» در  لندن برگزار خواهد شد.  راهپیمایی از  میدان « ترافالگار» شروع و  به کاخ  « وستمینستر» ختم می شود.

در پاریس  راهپیمایی 8 ماه مه  از میدان « باستیل  تا قبرستان  « پر لاشِز»  ادامه خواهد یافت که در آنجا مراسم نثار تاج گل به پای یادبود  پارتیزان های شوروی — شرکت کنندگان  جنبش مقاومت فرانسه  برگزار خواهد شد. راهپیمایی « هنگ جاویدان» برای اولین بار  در شهر «  استراسبورگ»  در  شمال — شرق فرانسه برگزار خواهد شد.  در آنجا این اقدام اجتماعی در پارک « سیتادل» جریان خواهد داشت.

در آمریکا

راهپیمایی « هنگ جاویدان» در سال جاری در  آستانه روز پیروزی در 9 شهر آمریکا برگزار خواهد شد.  راهپیمایی  یادبود در روزهای 8-7  ماه مه در واشنگتن، نیویورک، سان فرانسیسکو، سیئتل، دِنوِر، هیوستون، اورلاندو، شیکاگو و بوستون برگزار خواهد شد.

در روسیه

بزرگ مقیاس ترین راهپیمایی  در روسیه  برگزار خواهد شد. طی 4 سال  تمام مناطق کشور  و  بیش از هزار منطقه مسکونی روسیه به این راهپیمایی پیوسته اند.  هر علاقمندی می تواند در این راهپیمایی شرکت کند.  در سال گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با در دست داشتن عکس پدرش در راهپیمایی « هنگ جاویدان»  شرکت نمود.

با وجوداینکه هنوز مشخص نشده که آیا  ریاست کشور در سال جاری در این راهپیمایی شرکت خواهد کرد یانه، وی  گفت که قلبا  همیشه  یکی از اعضای هنگ جاویدان  خواهد بود و قول داد این جنبش مورد حمایت دولت قرار بگیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала