گروه متخصصان  فهرست  خطرات جهانی را  تهیه کردند  که در آینده نزدیک  بشر ممکن است با آنها مواجه شود

© Fotolia / Twindesignerانفجار هسته ای
انفجار  هسته ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روبات ها قیام خواهند کرد.

 گروه متخصصان  فهرست  خطرات جهانی را  تهیه کردند  که در آینده نزدیک  بشر ممکن است با آنها مواجه شود.  این فهرست در سایت  دانشگاه« آکسفورد» منتشر شده است.

در فهرستی تحت عنوان «  ریسک فجایع جهانی»  هم سناریو هایی که ممکن است  به نابودی تکامل  بشری بیانجامد —  جنگ اتمی و یا  قیام روبات ها —  و هم خطراتی  که وابسته به انسان نیستند  — سقوط شهاب سنگ  و یا  فوران آتشفشان های بزرگ درج شده است.

متخصصان  « فجایع جهانی» را  سناریوهایی می دانند  که با اجرای آنها  یک نفر از هر 10  نفر ساکن زمین  جان خود را از دست خواهد داد.

به عقیده  متخصصان  در پنج سال آینده  مهمترین  خطر  برای انسان  باصطلاح «  خطرات نا آشنا» ست که سقوط شهاب سنگ  و سوپر آشتفشان ها  و دیگر  خطراتی  که ارتباط مستقیم با فعالیت انسان ندارند.  اما در سال های آینده عامل انسانی  وزین تر خواهد شد و  احتمال بروز جنگ اتمی ،  تغییرات فاجعه بار اقلیم  و حتی  قیام روبات ها  بیشتر خواهد شد.

به گزارش «  تلگراف» متخصصان توجه خاصی به  آخرین سناریو مبذول می دارند. زیرا انسان در آینده  روبات های هوشمند خواهد ساخت  تا روبات ها به شکلگیری  اهداف خاص خود بپردازند.  اهداف هوش مصنوعی  احتمالا   با ارزش های عموم بشری همخوان نخواهد بود.

 یکی دیگر از خطرات  « سوپر ویروس» ها  اعلام شده است  که تروریست ها ممکن است  آنها را  پخش کنند.

به عقیده متخصصان، این فهرست می تواند  برای کشورهای جهان یک راهنما باشد. پژوهشگران از  جامعه جهانی می خواهند  تلاش بیشتری برای  طراحی برنامه های مبارزه با بیماری های همه گیر ، تحقیق خطرات مرتبط با  ساخت هوش مصنوعی  و نابودی تسلیحات هسته ای به انجام برسانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала