ولایتی: مصادره 2 میلیارد دلار اموال ایران توسط آمریکا دزدی بین المللی است

© Fotolia / Borna MirahmadianФлаг Ирана на фоне города
Флаг Ирана на фоне города - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین الملل رهبر جمهوری اسلامی ایران تصمیم آمریکا درباره تصاحب دو میلیارد دلار از دارایی های توقیف شده ایران را دزدی بین المللی نامید.

پیشتر دادگاه عالی آمریکا دادخواست بانک مرکزی ایران درباره بازگرداندن دو میلیارد دلار از اموال توقیف شده ایران را رد کرده و رای داد که این مبلغ باید صرف پرداخت  غرامت به آن اتباع آمریکا شود که خویشاوندانشان  در جریان انفجارات سال 1983 در بیروت و دیگر عملیات تروریستی کشته شده اند. ایران روز دوشنبه اعلام کرد در این رابطه به دادگاه کیفری بین المللی شکایت خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری ایرنا:" علی اكبر ولایتی روز سه شنبه در حاشیه دیدار با ایو رسیه قائم مقام وزیر خارجه سوئیس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد مصادره دو میلیارد دلار از اموال ایران از سوی آمریكا افزود: دشمنی آمریكا با جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب بوده و كماكان برقرار است و هیچ كاستی صورت نگرفته است. وی تصریح كرد: این اقدام نشان دهنده تناقض گویی مسوولان آمریكایی است كه از یک سو در گفت و گو با وزیر امور خارجه ایران اعلام می كنند كه متعهد به انجام مسوولیت هایشان و برداشتن تحریم ها هستند و از سوی دیگر به اشكال دیگری تحریم های جدید برقرار و مانع تراشی بر سر روابط قانونی و آزاد تجاری بین ایران و سایر كشورها می كنند. مشاور امور بین الملل رهبر جمهوری اسلامی با بیان این كه در صورتی كه این جزو تعهدات آنها است، ادامه داد: بدون تردید كاری كه آنها كردند یک دزدی بین المللی است و جمهوری اسلامی ایران در احقاق حقوق خود مُصر خواهد بود و حق خود را از آمریكایی ها خواهد گرفت. ولایتی یادآور شد: همانطور كه در نوبت قبلی هم پس از گذشت سال ها بالاخره توانستیم مطالبات خود را با مقاومتی كه نشان دادیم، دریافت كنیم. وی تاكید كرد راه مقابله با آمریكایی ها استقامت و مقاومت در برابر زیاده خواهی های آنها است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала