ارمنستان: پیام اردوغان درباره نسل کشی ارامنه به معنای سلب مسئولیت است

© AP Photo / Francois Moriمعاون دانشگاه ترکیه: آموزش شهروندان بزرگترین خطر برای کشور
معاون دانشگاه ترکیه: آموزش شهروندان بزرگترین خطر برای کشور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شاوارش کوچاریان معاون وزیر خارجه ارمنستان از پیام رییس جمهور اردوغان درباره سالگرد نسل کشی ارمنی ها در امپراطوری عثمانی  انتقاد کرده و آن را «نمونه ای ناموفق در انکار حوادث» و «تلاش برای سلب مسئولیت» عنوان کرد.

ریانوستی به نقل از کوچاریان می نویسد: «پیام رییس جمهور اردوغان در روز 24 آوریل نفی ناموفق این رویداد و تلاشی دوباره برای سلب مسئولیت از امپراطوری عثمانی و ظلم آنهاست. ترکیه همچنان سعی دارد قربانیان امپراطوری عثمانی را با کشتار از پیش تعیین شده در یک کفه ترازو قرار دهد».

کوچاریان در ادامه می گوید: «سیاست انکارگرانه ترکیه موانع بین ترک ها و ارمنی ها را بیشتر می کند. بهتر است به جای این کار اعتراف کرد».

شب گذشته اردوغان برای رهبر کلیسای ارمنستان آرام آتشیان پیامی به مناسبت سالگرد کشتار ارمنی ها در سال 1951 ارسال کرد، اما این رویداد را نسل کشی ننامید. روز 22 آوریل باراک اوباما رییس جمهور امریکا در پیام ویژه خود خاطر نشان کرد که باید در مقابل ملت ارمنستان به این نسل کشی اعتراف کرد.

ارمنی ها روز 24 اوریل به یاد قربانیان نسل کشی 1915 به دست امپراطوری عثمانی مراسم سوگ برپا می کنند. آنکارا حاضر به پذیرفتن تقصیرات امپراطوری عثمانی نیست. ارمنستان اصرار دارد که این مساله توسط جامعه جهانی تایید شده و حتی پارلمان اروپا و شورای جهانی کلیساها آن ار تایید کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала