گزارش و تحلیل

فوتبال خارج از سیاست

© Sputnik / Vladimir Astapkovichتوپ فوتبال ویژه مسابقات سال 2018 میلادی در روسیه
توپ فوتبال ویژه مسابقات سال 2018 میلادی  در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تیم ایران در « گروه زندگی» جا گرفت.

تا در عربستان سعودی  بازیکن هان  سعودی در میدان بازی دست و پای خود را « مانیکور» می زنند، در دیگر کشورها ی آسیایی  برای بازی های سرنوشت ساز جهت دریافت حق  شرکت در  مسابقات قهرمانی  جهان —2018 در روسیه، آماده می شوند.

 در کولالامپور،  قرعه کشی  مرحله سوم  مسابقات تیم های منتخب آسیا  برگزار شد.  20 بهترین تیم  که مراحل قبلی را پشت سر گذاشته بودند به دو گروه تقسیم شدند.  همه در انتظار دریافت جواب این سوال بودند  که آیا  ایران و عربستان سعودی  در  یک گروه شش گانه  قرار خواهند گرفت یا نه؟ معلوم شد هر یک از این کشورها در گروه های جداگانه  گنجانده شدند. در ایران  خیلی ها نفس راحتی کشیدند.  به ویژه به این دلیل  که  تیم ایران سر از « گروه زندگی»  درآورد و  عربستان سعودی، رقیب   ایران  در «گروه مرگ» جا گرفت.

مصطفی  شوقی  سردبیر  ورزشی  روزنامه ایرانی «  همشهری» در مصاحبه با ایوان زاخاروف  خبرنگار « سپوتنیک»  بطور مفصل در باره  کارلوس  کی روش مربی تیم ملی  ایران از لیگ برتر روسیه  و انگیزه های  جدید ورزشی و رویارویی   ایران — عربستان  در زمین فوتبال تعریف کرد.

مسابقات گروهی  اول سپتامبر سال 2016 میلادی  شروع می شوند و  5 سپتامبر سال 2017 میلادی به پایان می رسند.  از هر گروه 2  تیم  از حق بازی در  مسابقات فینال  برخوردار می شوند. تیمی که  در دو بازی بین خود  سوم شود  تعیین کننده تیمی خواهد بود  که اجازه  رفتن  به روسیه و شرکت در مسابقت play-off با تیم های آمریکای  مرکزی و شمالی را  دریافت خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала