هک شدن کامپیوترهای شرکت های حقوقی معتبر آمریکایی

© REUTERS / Kacper Pempel/Files پاکت تحریم های امریکا علیه چین آماده می شود
پاکت تحریم های امریکا علیه چین آماده می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه وال استریت ژورنال در مجله ی الکترونیکی خود اطلاع داد : هکرها موفق شدند دفاع سیستم های کامپیوتری شرکت های حقوقی بسیار معتبر آمریکایی را بشکنند. این شرکتها ، کار بانک ها و کمپانی های بزرگ آمریکایی را برعهده دارند ، که در صدر بانفوذترین های مجله ی Fortune هستند.

نام دو شرکت حقوقی مشخص شد یعنی Cravath Swaine & Moore و Weil Gotshal & Manges. بر اساس خبرهای این روزنامه ، آنها بانک ها و شرکت های برجسته کشور را در دستگاه های قضایی و در مذاکرات مربوط به معاملات میلیاردی و همچنین ادغام برعهده داشتند.
فعلا مشخص نیست که دقیقا چه اطلاعاتی توسط هکرها دزدیده شده است ، البته اگر واقعا موفق شده باشند چنین کاری بکنند. تحقیقات وبررسی بیشتر بر روی این مسئله متمرکز شده است که مشخص کنند، آیا اطلاعات محرمانه دزدیده شده است و آیا برای امور تجاری مورد استفاده قرار گرفته اند یا خیر. بر اساس خبرها تحقیقات دفتر دادستانی کل و اف بی آی در مراحل اولیه است. هر دو این سازمان ها از ابراز نظر در خصوص این مسئله به روزنامه ی وال استریت ژورنال امتناع کرده اند.
در Cravath Swaine & Moore اعلام کردند که این حادثه تابستان سال گذشته در پایگاه اطلاعاتی آنها اتفاق افتاده است. این " هک مقیاس محدودی " بوده و خود شرکت در جریان نیست که آیا از این اطلاعات برای اموری نامناسب استفاده شده است یا خیر. در Weil Gotshal & Manges از پاسخ به پرسش های خبرگزاری امتناع کردند.
در این شرکت بعید نمی دانند که در صورت حمله ی سایبری واقعا اطلاعات باارزشی دزدیده شده باشند اما برای آشکار کردن و بررسی آن عجله ای ندارند. چنین روشی در تحقیقات سازمان های محافظ قانون اخلال ایجاد کرده و باعث می شود که اثر و رد پای خود را بگذارند. برای همین مطالعه ی دقیق اطلاعات و مقایسه ی آنها این امکان را می دهد که ارزش اطلاعات را بالا برده و آنها را با سود بیشتری بفروشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала