پروژه رآکتور ترمو هسته ای

© AFP 2023 / Anne-Christine Poujoulatمرکز پژوهشی « کاداراش» در جنوب فرانسه
مرکز پژوهشی « کاداراش» در جنوب فرانسه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تبدیل واکنش ترمو هسته ای به برق،بشریت رااز منبع انرژی جاویدان برخوردار خواهد کرد.

اجرای پروژه  علمی — پژوهشی  و تجربی — عملی روسیه  که با اجرای طرح بین المللی  ساخت رآکتور ترمو هسته ای درارتباط است 2 میلیارد و 500 میلیون روبل برای روسیه هزینه خواهد شد.  بعلاوه روسیه، کشورهای  چین، هند، ژاپن،  کره جنوبی ، آمریکا و اتحادیه اروپا در این پروژه شرکت دارند.  در صورت  موفق بودن  آزمایشات مربوط به تبدیل واکنش ترمو هسته ای به برق، بشریت از منبع  انرژی جاویدان برخوردار خواهد شد.

مبلغ سرمایه گذاری شده  روسیه دراین پروژه  صرف  طراحی و آزمایش  تجهیزات  ویژه ای برای این پروژه خواهد شد.  بدین ترتیب روسیه وظایف خود در رابطه با این پروژه را در  سال جاری  به انجام می رساند.

 رآکتور ترمو هسته ای در  مرکز پژوهشی « کاداراش» در جنوب فرانسه  با همکاری کشورهای روسیه، کشورهای  چین، هند، ژاپن،  کره جنوبی ، آمریکا و اتحادیه اروپا ساخته می شود. این اولین تلاش بزرگ مقیاس برای  استفاده از واکنش ترموهسته ای درتولید برق خواهد بود که از جمله در خورشید رخ می دهد.

متخصصان اعلام کردند که فقط روسیه و چین  بر طبق برنامه  تعهدات خود در رابطه با این پروژه را بموقع انجام می دهند. کشورهای غربی  خیلی از آنها عقب هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала