تاکید نیروی مردمی لوهانسک بر حضور مزدوران سیاهپوست در ارتش اوکراین

© Sputnik / Olesya Potapovaتاکید نیروی مردمی لوهانسک بر حضور مزدوران سیاهپوست در ارتش اوکراین
تاکید نیروی مردمی لوهانسک بر حضور مزدوران سیاهپوست در ارتش اوکراین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آندره ماروچکو، سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری خودخوانده لوهانسک اعلام کرد ارتش اوکراین برای جنگ علیه مردم منطقه دونباس واقع در جنوب و جنوب شرق این کشور، از مزدوران خارجی استفاده می کند.

ماروچکو در نشستی خبری با اطلاع این که سرویس های اطلاعاتی این جمهوری از حضور تعدادی نظامیان سیاهپوست در روستای مالینوو خبر داده اند، گفت: "احتمالا این نظامیان مزدورانی هستند که از طریق یکی از شرکت های نظامی خصوصی غربی برای کمک به ارتش اوکراین به منطقه دونباس فرستاده شده اند".
به گفته ماروچکو، این نظامیان سیاهپوست ملبس به لباس های معمولی ارتش اوکراین هستند اما به زبان انگلیسی با یکدیگر صحبت می کنند.

مقامات اوکراین از ماه آوریل سال 2015عملیات قهری برای سرکوب ناراضیان منطقه دنباس واقع در جنوب و جنوب شرق این کشور آغاز کرده اند. مردم دنباس (متشکل از استان های دونتسک و لوهانسک) نیروهای مسلح مردمی تشکیل داده و در برابر ارتش اوکراین مقاومت می کنند.
مساله حل و فصل بحران اوکراین در چارچوب های گوناگون از جمله از طریق گروه تماس مینسک با میانجیگری روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا و گروه چهارجانبه متشکل از روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان موسوم به گروه نورماندی مورد بحث قرار می گیرد اما با وجود حصول توافقاتی برای حل این مساله مینسک، هنوز این روند به پیشرفت نرسیده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала