عشق پدر و فرزندی میان یک پنگوئن و پیرمرد برزیلی (ويديو)

© Fotolia / Giv58عشق پدر و فرزندی میان یک پنگوئن و پیرمرد برزیلی
عشق پدر و فرزندی میان یک پنگوئن و پیرمرد برزیلی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژوان پریرا دی سوزا، پیرمرد 71 ساله برزیلی که چند سال پیش جان پنگوئنی را از مرگ نجات داد، رابطه دوستانه ای با این پرنده کوچک بر قرار کرده است.

این مرد برزیلی که در یک روستای جزیره ای در خارج از ریو دو ژانیرو زندگی می کند، در سال 2011 یک پنگوئن از حال رفته را در میان سنگ های ساحل پیدا کرد که تمامی بدنش به نفت آغشته بود و او از گرسنگی رو به مرگ گذاشته بود. دی سوزا این پنگوئن را به خانه برد و از او نگهداری کرد و روزانه مقداری ماهی به او می خوراند تا دوباره سلامتی خود را به دست آورد. پس از بهبود کامل، دی سوزا پنگوئن را به دریا بازگرداند و هرگز انتظار نداشت تا دوباره او را ببنید اما چند ماه بعد دیندیم به جزیره باز گشت و با دیدن دی سوزا، به خانه اش رفت.
اکنون این پنگوئن هر سال نزد دی سوزا باز میگردد و هشت ماه از سال را در کنار وی زندگی می کند و مابقی سال را در سواحل آرژانتین و یا شیلی به سر می برد. گفته می شود هر باری که دیندیم نزد دوست برزیلی خود باز می گردد، بیش از هشت هزار کیلومتر شنا می کند.
دی سوزا می گوید این پرنده را مانند فرزندش دوست دارد و فکر می کند دیندیم نیز او را دوست دارد.
دانشمندان می گویند چنین رابطه ای دوستانه میان پنگوئن و انسان تا کنون سابقه نداشته است. به عقیده آنها دیندیم به احتمال زیاد دی سوزا را یک پنگوئن و عضوی از خانواده خود می شمارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала