اولین محموله "اس 300" در سه ماهه اول سال 2016 به ایران رسانده می شود

© Sputnik / Aleksander VilfРоссийская система ПВО С-300ВМ "Антей-2500" на Международном военно-техническом форуме "Армия-2015"
Российская система ПВО С-300ВМ Антей-2500 на Международном военно-техническом форуме Армия-2015 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسین دهقان، وزیر دفاع ایران روز چهارشنبه اعلام کرد اولین محموله سامانه های موشکی روسی اس 300 در در سه ماهه اول سال 2016 به ایران تحویل داده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری "مهر" وزیر دفاع ایران درخصوص خرید سامانه موشکی اس۳۰۰ از روسیه ادامه داد: اولین هیات آموزشی ایران ظرف دو سه روز آینده به کشور برمی‌گردد و هیات بعدی اعزام خواهد شد.
وزیر دفاع خاطرنشان کرد: سامانه‌های اس۳۰۰ آماده و حتی بسته‌بندی هم شده و در حال فکر برای انتقال آن هستیم که بخشی از آن را در ۳ ماهه اول سال میلادی و بخش دیگر را بعد از آن را تا نیمه اول سال آینده میلادی تحویل می‌گیریم.

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 تریومف - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف"
دهقان با بیان اینکه موضوع اس۳۰۰ قدیمی شده است، گفت: به هرحال شاید این سامانه مشکلاتی داشته باشد که رفع خواهد شد و ما هم در قرار داد گنجاندیم که تغییرات جدید در آن اعمال شود و سیستم بروز شده است.
سامانه های "اس-300" ویژه دفاع از موسسات صنعتی، نهادهای دولتی، پایگاه های نظامی و مقرهای فرماندهی در برابر حملات هوایی و فضایی دشمن هستند. این سامانه قادر به نابودسازی اهداف بالستیک بوده و از قابلیت حمله به اهداف زمینی نیز برخوردار است. سامانه "اس-300" می تواند هواپیماهای دشمن را در فاصله 150 کیلومتری و ارتفاع 27 کیلومتری نابود کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала