دیپلمات روسی: ممنوعیت های مستقیم برای همکاری نظامی با ایران وجود ندارد

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoوزارت خارجه ایران کاردار عربستان را احضار کرد
وزارت خارجه ایران کاردار عربستان را احضار کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میخائیل اولیانوف، مدیر اداره امور منع گسترش و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه اعلام کرد ممنوعیت های مستقیم برای همکاری در زمینه فناوری نظامی، تکنولوژی های موشکی و محصولات نظامی با ایران وجود ندارد و غرب باید هرگونه شکایت خود در این مسئله را مدلل سازد.

میخائیل اولیانوف در مصاحبه با خبرگزاری "ریا نووستی" افزود این نکته در مورد تحویل تسلیحات به ایران در هفت قلم موجود در فهرست تسلیحات متعارف سازمان ملل (تانک های رزمی، ماشین های زرهی نظامی، سامانه های توپخانه ای دارای کالیبر بزرگ، هواپیما های جنگی ، بالگرد های نظامی ، کشتی های نظامی ، موشک و سامانه های موشکی) نیز صدق می کند "که آنها را می توان پس از دریافت مجوز شورای امنیت سازمان ملل انجام داد".
دیپلمات روسی خاطرنشان ساخت:" ایران به مدرنیزاسیون نیروهای مسلح خود نیاز دارد. می توان انتظار داشت که ایران پس از مدتی قرارداد های همکاری نظامی را با دیگر کشور ها امضا کرده و درخواست های مربوطه به بررسی شورای امنیت سازمان ملل گذاشته شود. البته کشور های دارای حق وتو می توانند جلوی چنین تحویلاتی را بگیرند اما در این صورت باید توضیح دهند که چرا به ویژه در شرایط مبارزه با تروریسم در منطقه خاور نزدیک مانع اجرای حق قانونی دفاع از خود یک کشور می شوند و این با خطر گسترش سلاح هسته ای چه ربطی دارد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала