امکان اعزام هزاران نفر از افراد نیروهای ویژه عربستان به سوریه

© AFP 2023 / Mohammed Al-ShaikhВоенные из спецназа Саудовской Аравии на военном параде в преддверии хаджа в Мекку
Военные из спецназа Саудовской Аравии на военном параде в преддверии хаджа в Мекку - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه بریتانیایی"گاردین" با استناد به منابع خود در عربستان سعودی می نویسد ممکن است مقامات این مشور چند هزار نفر از افراد نیروهای مسلح ویژه خود برای اجرای عملیات زمینی به سوریه اعزام کنند.
علاوه بر این منبع گاردین اطلاع داد مسئله اجرای عملیات زمینی در سوریه با همکاری نزدیک با ترکیه تحت بررسی قرار دارد. هر دو کشور مخالف رژیم بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بوده و آنها بارها در امکان حل و فصل سیاسی اوضاع در سوریه ابراز شک و تردید کرده اند.
به نوشته گاردین، ریاض و آنکارا چند هفته قبل نهاد هماهنگی نظامی خود را تشکیل داده اند.
پیشنهاد اعزام نیروی زمینی عربستان به سوریه با واکنش وزارت دفاع آمریکا روبرو شده است. اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا قصد ریاض را مثبت ارزیابی کرده است.
به گزارش خبرگزاری"تاس" کارتر گفته است:" چنین اخباری خوب هستند".
وزیر دفاع امریکا همچنین اعلام کرد قصد دارد مقاصد ریاض را هفته آینده در بروکسل با نماینده عربستان مورد بحث قرار دهد.
یادآور می شویم دیشب ژنرال احمد عسیری، سخنگوی عربستانی ائتلاف عربی کمک رسان به دولت یمن  اعلام کرد ریاض آماده شرکت در عملیات زمینی علیه گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش)  در خاک سوریه در ترکیب ائتلاف تحت رهبری امریکا است. آندره کوشکین، کارشناس سیاسی نظامی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "راشا تودی" ابراز عقیده کرد موفقیت های نیروی های دولتی سوریه با حمایت نیروی هوا ـ فضای روسیه باعث شده دیگر کشور های منطقه برای "تقسیم شیرینی" عجله کنند. 
همچنین دیروز ایگور کوناشنکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد رویدادهای فعلی در مرز ترکیه و سوریه حاکی از آن هستند که ترکیه در حال فعالیت استتار شده در منطقه مرزی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала