ریس کمیته بین الملل دومای روسیه :نمی توان غیر از منافع بلند مدت و استراتژیک بین ایران و روسیه تصور دیگری داشت

© Sputnik / Vladimir FedorenkoПредседатель комитета Государственной Думы РФ по международным делам Алексей Пушков на встрече председателя Государственной Думы РФ Сергея Нарышкина в Москве
Председатель комитета Государственной Думы РФ по международным делам Алексей Пушков на встрече председателя Государственной Думы РФ Сергея Нарышкина в Москве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، پوشکوف رییس کمیته بین الملل دومای روسیه که روز سه شنبه 13 بهمن در محل دوما با دکتر ولایتی و هییت همراه دیدار کرد ضمن خوش امد گویی گفت :روابط دو کشور ایران و روسیه به دلیل منافع مشترک فراوان بلند مدت و راهبردی است.

پوشکوف همچنین گفت: حتی تصورش برای من سخت است که کدام یک از منافع روسیه و ایران می تواند در جهت منافع مشترک نباشد و نمی توان عیر از منافع بلند مدت و استراتژیک بین ایران و روسیه تصور دیگری داشت.
در این دیدار که اعصا کمیته بین الملل دوما نیز حصور داشتند گفت:آمریکایی ها در تلاش هستند ساختارهای منطقه را برهم بزنند و ثبات منطقه خاورمیانه را برهم بزنند و و تحت نفود خودشان در بیاورند و نفود خود را فراتر از مرزهای خود ببرند و با دخالت ها مانند انچه در راه انداختن انقلاب های رنگی مشاهده نمودیم صلح و ثبات را برهم می زنند.
وی به موصوعات مرتبط با سوریه هم اشاره و تصریح کرد:تناقضات با امریکایی ها و اشتراک منافع روسیه و ایران را در مرکز ثقل آن در سوریه می توان مشاهده نمود که دیدگاه های مشترک فراوانی بین ایران و روسیه در این خصوص وجود دارد.
وی در ادامه به برخی از موضوعات و علاقه مندی ها در روابط دو جانبه نیز پرداخت و دکتر ولایتی نیز در خصوص همکاری ها ی دو جانبه و منطقه ای و بین المللی مطالبی را مطرح نمود.
دکتر سنایی سفیر ایران در روسیه ،دکتر فروزش و ملایک معاونین مرکز تحقیقات استراتژیک،چگنی زاده استاد دانشگاه و شوری کارشناس روسیه نیز در این جلسه حضور داشته و نظرات خود را بیان نمودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала