رسانه: ورود داعشی ها به لیبی رو به افزایش است

© Sputnik / Artur Gabdrahimov /  مراجعه به بانک تصاویر داعش
داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) تلاش می کند در لیبی مستقر شده و بخشی از اراضی این کشور شمال آفذیقا و تعدادی از معادن نفت این کشور را تحت کنترل خود قرار دهد.
روزنامه "واشینگتن تایمز" روز دوشنبه با استناد به منابع معرفی نشده در سازمان اطلاعات امریکا گزارش داد طی ماه های اخیر ورود داعشی ها به لیبی افزایش یافته است. به گفته یک مامور اطلاعاتی امریکا،  لیبی نقطه داغ بعدی برای داعش جهت تلاش در راستای تحت کنترل خود قرار دادن اراضی این کشور و همچنین معادن نفت آن خواهد بود.
دیگر مقامات رسمی آمریکا اعلام کردند افزایش فعالیت داعش در لیبی به خاطر افزایش فشار بر این گروه تروریستی در سوریه و عراق نیست. سخن بر سر تصمیم استراتژیک داعش برای ایجاد تکیه گاه در لیبی همچون استان رقه در سوریه است. یک منبع روزنامه "واشینگتن تایمز" گفت نکته کلیدی لازم به درک اینست که مسئله در فشار آمریکا با داعشی ها از سوی ائتلاف تحت رهبری امریکا و دیگر نیروها نیست". 
به نوشته "واشینگتن تایمز" با استناد به منابع خود، داعش تلاش می کند استانی در لیبی تشکیل دهد که مرکز آن شهر سرت ، واقع در سواحل دریایی مدیترانه باشد. این شهر زادگاه معمر قذافی، رهبر سابق لیبی است که در ماه اکتبر سال 2011 به طرز فجیعی کشته شد. سرکردگان داعش همفکران خود از سراسر جهان را به رفتن به لیبی فرا می خوانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала