ساخت کپی بناهای پالمیر در لندن و نیویورک

© Fotolia / RCHداعشی ها در شهر پالمیرا سه مقبرهرا در محوطه تدفینی بزگ را نابود کردند
داعشی ها در شهر پالمیرا  سه مقبرهرا در محوطه تدفینی بزگ را نابود کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ماه آوریل 2016 در میدان ترافالگار در لندن و چهارراه تایمز در نیویورک بنای باستانی پالمیر به کمک تکنولوژی روز در مقابل چشمان همه قرار می گیرد.

به گزارش تایمز، این بنا که امسال 2000 ساله می شود در دو میدان مهم لندن و نیویورک و در پاسخ به اقدام تروریستی داعش بازسازی می شود. مسئولین این پروژه دیجیتالی راج مایکل باستان شناس امریکایی و الکسی کارِنوفسکی فیزیک دان انگلیسی هستند.
سال 2015 انستیتوی باستان شناسی دیجیتال با همکاری یونسکو یک طرح دیجیتال برای حفظ یادبودهای تاریخی در مناطق درگیری در خاور میانه و آفریقای شمالی تدوین کرد. تخریب معبد بعل در پالمیر پیش از شروع پروژه نجات صورت گرفت به همین خاطر این موسسه اطلاعات کاملی از تصاویر معبد ندارد. با این حال دانشمندان تواسنتند چندین هزار تصویر دیجیتال تهیه کنند. باستان شناس امریکایی به مجله تایمز می گوید: «ما می خواهیم افتخار و ارزش های مردم را به آنها برگردانیم. پیام ما به داعش این است: اگر شما خراب می کنید، ما می توانیم دوباره بسازیم».
به گفته الکسی فیزیکدان انگلیسی، معبد بعل با توجه به تصاویر کامپیوتری بازسازیمی شود و قسمت های مختلف آن را با پرینتر 3-دی چاپ می کنیم و بعد همه را به شکل یک ساختمان در میدان تایمز و میدان ترافالگار نمایش خواهند داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала