افتتاح همایش فرهنگی بین المللی سن پتربورگ با حضور ایران

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر Рабочая поездка президента РФ В.Путина в Северо-Западный федеральный округ
Рабочая поездка президента РФ В.Путина в Северо-Западный федеральный округ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، مراسم افتتاح رسمی چهارمین همایش فرهنگی بین الملللی سن پتربورگ عصر امروز(دوشنبه 23 آذر) با سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه در محل موزه ارمیتاژ این شهر آغاز شد.

در این همایش که با حضور آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شد، خانم ایرینا بوکووا مدیر کل سازمان یونسکو و آقای میخائیل پتروفسکی رئیس موزه دولتی ارمیتاژ نیز سخنرانی کردند.
آقای پوتین در سخنرانی خود، ضمن تبریک هفتادمین سال سازمان یونسکو، پیشینه همکاری روسیه با یونسکو را مورد اشاره قرار داد و برای توسعه همکاری با این سازمان بویژه در زمینه حفظ میراث فرهنگی جهان اعلام آمادگی نمود.
ایشان با اشاره به تأثیرات فرهنگی متقابل ملت ها بر یکدیگر، بر تأثیر فرهنگ بین المللی بر فدراسیون روسیه و شهر سن پتربورگ اشاره کرد. وی همچنین ضرورت و اهمیت سالم سازی فضای بین المللی و همکاری جهانی برای مقابله با افراطی گری، دگر ستیزی و خشونت و تروریسم را با استفاده از فرهنگ و ابزارهای فرهنگی مورد تأکید قرار داد.
خانم ایرینا بووکوا نیز در این مراسم با اشاره به چالش های جدی در جهان و منطقه، راهکار فرهنگی برای مقابله با افراطی گری و تروریسم را موثرترین راهکار تلقی کرد و اظهار داشت: ما باید به این جریان افراطی و این چالش جهانی پاسخ عاقلانه فرهنگی بدهیم.
همایش فرهنگی بین المللی سن پترزبورگ به مدت سه روز تا 16 ماه دسامبر(25 آذر) و با حضور 60 کشور بر پا می باشد. در این همایش 36 وزیر فرهنگ از کشورهای مختلف از جمله ایران حضور دارند، مجموع برنامه های مختلف علمی فرهنگی این همایش در 12 بخش و با مجموعه 250 برنامه فرهنگی در 82 نقطه شهر سن پتربورگ در حال برگزاری است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала