پاریس در حال جستجو

© AFP 2023 / Armend Nimaniپناهجویان در مرز یونان - مقدونیه
پناهجویان در مرز یونان - مقدونیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برای کشف یک تروریست، 30 مأمور حرفه ای لازم خواهد بود.

در سراسر فرانسه بازرسی و دستگیری، تفتیش و جستجوی  افرادی که در عملیات تروریستی دست داشتند ادامه دارد.  بیش از صدها نفر مظنون به  ارتباط با  سازمان های  بنیادگرا دستگیر شدند و بیش از 174  واحد سلاح گرم  و مقدار زیادی پول مصادره شده است.  پاریس  در صدد  یافتن پاسخ به این سوال است  که کجا و  چطور  عملیات تروریستی  وحشتناک سازماندهی شده است.

 بطور همزمان نه فقط در  فرانسه، بلکه در سراسر اروپا، برخورد نسبت به  مهاجران تغییر می کند.  لهستان پس از  سری عملیات تروریستی در فرانسه اعلام کرد که نمی تواند پناهجویان را بر طبق سهمیه   مقرر اتحادیه اروپا بپذیرد. کونراد شیمانسکی  وزیر امور  اروپایی  پس از اعلام این موضوع گفت که دولت جدید لهستان با توجه به «  حوادث تراژیک  در  پاریس »  با سهمیه ای که در دولت قبلی  به تصویب رسید موافق نیست و  فاقد امکانات سیاسی برای اجرای آن است.  اما بعید است این نوع اقدامات  مانع از فرار پناهجویان به  اتحادیه اروپا شود.  در اروپا  کمتر صحبتی در باره ضرورت کار با مهاجران می شود. زیرا نیاز به  نیروی انسانی  زیادی دارد.

 یوسف  لیندِر  رویس  انجمن  بین المللی ضد تروریستی  در این خصوص گفت: اینگونه  عملیات تروریستی  بطور ناگهانی انجام نمی شوند. اینگونه عملیات  طی  مدت زمان طولانی  برنامه ریزی می شوند  و  تعداد  زیادی از افراد  در نقشه کشی  و  تهیه مقدمات  و  سازماندهی  و  عملیات پوششی  شرکت دارند.  از این رو برای  کشف یک تروریست ، 30 مأمور  حرفه ای پلیس  لازم خواهد بود.  تا کنون  تعداد  تروریست ها  2 هزار نفر اعلام شده است.  چه تعداد دیگر در جمع پناهجویان غیر قانونی  وارد فرانسه شدند؟  هیچ کس آنها را مورد بازرسی و بازپرسی  قرار نداده است.   برای  کنترل اعضای کشف شده  سازمان های تروریستی  چیزی حدود  120-60 هزار  متخصص  با رژیم کار شبانه روزی لازم است.

 این یگانه جهت کار   و اقداماتی نیست که باید بطور منظم انجام شود.  در دنیای معاصر اخبار  فورا پخش می شوند وتروریستهایی که قصد  کاشتن بذر ترس و وحشت را داشته باشند  از این  امکان سوء استفاده می کنند.

 مارک  هالتر  نویسنده و روزنامه  نگار فرانسوی در این خصوص گفت:  ما به هواپیما و  تانک برای پیروزی در این جنگ نیاز نداریم.   در  دنیای معاصر،  وجود اینترنت و  6-5 تروریست  که ترسی از مرگ ندارند  کافیست تا  67 میلیون  فرانسوی را به وحشت بیاندازند…  اگر ما به این درک نرسیم، ما  در این جنگ پیروز نخواهیم شد.  دومین نکته — ایدئولوژی است.  شبکه تلویزیون روسیه از من سوال کرد: آیا  این  جنگ بین تمدن هاست؟ خیر.  تمدن  یکی است. محمود، پوشکین، آویتسن — ن تمدن است.  هزار تمدن وجود ندارد،  اما ادیان زیادند.

 تلاش ایجاد مانع سر راه پناهجویان بعید است به  نتایج مثبت بیانجامد. سیاست ضعیف و  ناتوان مهاجرتی  و  تمایل نیروهای  جداگانه برای کاشت بذر دشمنی  بین اروپائیان  و  پناهجویانی که وارد کشورشان می شود مانع از رسیدن به نتایج مثبت می شود.  اروپا برای چنین  وضعیتی آماده نبود. اروپا انتظار نداشت که دنیای آن  با چنین سرعتی تغییر کند و بهم بریزد. از اینرو یافتن نسخه کاهش تشنج  و جلوگیری از قربانیان  جدید و پایان دادن به ورود غیر قانونی  تروریست ها   هنوز ممکن نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала