پلیس دانمارک گذرنامه دختر جوانی را به دلیل جنگ با داعش مصادره کرد

© Photo / Youtube/Srochniye Novostiپلیس دانمارک گذرنامه دختر جوانی را به دلیل جنگ با داعش مصادره کرد
پلیس دانمارک گذرنامه دختر جوانی را به دلیل جنگ با داعش مصادره کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماموران پلیس دانمارک گذرنامه دختر 22 ساله ای به نام جوانا بالانی را که در سوریه در صفوف کردها با تروریست های داعشی جنگیده بود، بلافاصله پس از بازگشت به دانمارک مصادره کردند.

جوانا بالانی عکس های خود از جمله عکس های جبهه های جنگ را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده که در یکی از آنها تفنگ به دست است و در زیر آن نوشته شده:"دلم برای جبهه تنگ شده، ببینید چقدر خوشبخت بودم…"
جوانا بالانی از سه سالگی در کپنهاک زندگی کرده اما در اردوگاه آوارگان عراقی به دنیا آمده و والدینش از کردستان شرقی هستند.
این دختر 22 ساله می گوید پس از حمله داعشی ها به شهر رمادی عراق و اسیر شدن دختران کرد و تبدیل شدن آنها به بردگان جنسی تصمیم گرفت برای کمک به کردها به این منطقه برود.
جوانا در صوف پیشمرگه های کرد که تعداد آنها حدود 200 هزار نفر است ، با داعش جنگیده است.
مقامات دانمارک در چارچوب قانونی که بر اساس آن پلیس باید اسناد شرکت کنندگان در درگیری های نظامی را مصادره کند، گذرنامه این دختر 22 ساله را گرفته اند. هدف این قانون در واقع کاهش تعداد افراد خواستار جنگیدن به نفع داعش است.
جوانا بالانی وکیل مدافع استخدام کرده و برای بازگرداندن گذرنامه خود از طریق دادگاه تلاش خواهد کرد. این دختر 22 ساله قصد دارد تمام اسناد لازم را ارائه دهد تا ثابت شود که نه در صفوف داعش بلکه در صفوف پیشمرگه، ارتش منظم کردستان علیه داعش جنگیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала