وای – فای جاسوس

© Fotolia / Andreas Finkوای - فای اینترنت
وای - فای اینترنت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وای - فای می تواندافراد را در آنسوی دیوار ببیند .

 متخصصان  انستیتوی  فنی ماساچوست آمریکا  کار گیرنده وای — فای را بشکلی تغییر دادند  که کامپیوتر با کمک آن می تواند  افراد را در آنسوی دیوار  ببیند و  به ارزیابی قد و وزن  و حتی  فرکانس نبض  و  تنفس آنها بپردازد.

 فیزیکدانان  کار روی  ساخت  چیزی شبیه «  چشم رنتگنی»   کمیکس ها را در سال 2013 آغاز کردند. در آن زمان آنها توانستند الگاریتم خاصی  برای  آنالیز سیگنال های  رادیویی  که به گیرنده وای — فای می رسد  طراحی  کنند   که امکان  دیدن افراد در آنسوی دیوار را ممکن می سازد.

فناوری کار  ساده است — فرستنده های  تغییر یافته وای — فای بشکل خاصی به « بمباران»  دیوار می پردازد.  بخشی از  امواج آنها  از افراد و اشیاء پشت دیوار   انعکاس می یابد و  بر می گردد. این امواج با کمک الگاریتم خاصی آنالیز می شود  که ویژه  شناسایی  فرم  انسان و یا  اعضای  جداگانه اوست.

رمز  موفقیت  در آن است که  برنامه در آن واحد  به چند «کادر» نگاه می کند که امکان یافتن انسان  در آن مواردی را سرعت می بخشد که  فقط بخشی از بدن  شخص درهر یک از کادرها  وجود داشته باشد.

 تکامل آتی  الگاریتم به متخصصان کمک خواهد کرد  به  نتایج جالبی برسند —  برنامه  می تواند  وزن و قد  انسان را  معین کند و  تا 90 درصد   وجود انسان در آنسوی دیوار را   مشخص کند.  چنین ایده ای می تواند برای  سرویس ویژه  و پلیس  جالب باشد. الگاریم  فوق الذکر می تواند حتی  نبض و حرکت  افراد در آنسوی دیوار را تحت نظر قرار بدهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала