بازداشت هکری که اطلاعات شخصی نظامیان آمریکایی را به داعش می داد

© REUTERS / Kacper Pempel/Files بازداشت هکری که اطلاعات شخصی نظامیان آمریکایی را به داعش می داد
بازداشت هکری که اطلاعات شخصی نظامیان آمریکایی را به داعش می داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک هکراهل جمهوری خودخوانده کوزوو به نام آردیت فریزی که به واگذاری اطلاعات شخصی تقریبا 1500 نظامی و کارمند دولت فدرال آمریکا به داعش متهم شده، در مالزی بازداشت شد.

به گزارش دفتر مطبوعاتی وزارت دادگستری آمریکا در روز پنج شنبه، این هکر به درخواست نهاد های انتظامی ایالات متحده در مالزی بازداشت شد و اکنون تلاش می شود این شخص به آمریکا تحویل داده شود.
هکر بازداشتی سرکرده گروه هکرهای کوزوویی است. وی بطور غیر قانونی به سیستم رایانه ای یکی از شرکت های آمریکایی رخنه کرده و اطلاعات شخصی تقریبا 1351 نفر نظامی و کارمند را سرقت نمود. سپس این فرد اطلاعات سرقت شده را به یک شهروند بریتانیا به نام جنید حسین معروف به ابو حسین البریتانی داد که به تبلیغات به سود داعش در اینترنت اشتغال دارد. به گزارش پنتاگون این تبعه بریتانیا روز 24 اوت در نتیجه حمله هوایی آمریکا در سوریه کشته شده است.
به گزارش نهاد انتظامی آمریکا، این جنید حسین بود که روز 11 اوت اطلاعات سرقت شده توسط هکر کوزوویی را در اینترنت منتشر کرده است. انتشار این اطلاعات همراه با تهدیدات علیه آمریکا و فراخواندن عناصر رادیکال به سرکوب آمریکایی های بود که اطلاعات شخصی آنها از جمله آدرس خانه و شماره تلفن آنها در اینترنت منتشر شده است.
هکر کوزووی که "اف بی آی" به پرونده وی رسیدگی می کند، در معرض خطر محکومیت به تا 35 سال حبس قراردارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала