عربستان در پاسخ به عملیات روسیه سلاح بیشتری به معارضان سوری تحویل می دهد

© Sputnik / Dmitriy Vinogradovعربستان در پاسخ به عملیات روسیه سلاح بیشتری به معارضان سوری تحویل می دهد
عربستان در پاسخ به عملیات روسیه سلاح بیشتری به معارضان سوری تحویل می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان سعودی در پاسخ به به عملیات روسیه در سوریه تحویل اسلحه به سه گروه اپوزیسیون در این کشور را افزایش می دهد.

به گزارش BBC News با استناد به یک منبع معرفی نشده در دولت عربستان خاطرنشان می سازد که سخن برسر سلاح ضد تانک است که گروه های اپوزیسیون سوری موسوم به جیش الفتح، ارتش آزاد سوریه و جبهه جنوبی آنرا دریافت خواهند کرد. ضمنا ریاض تحویل موشک های زمین به هوا به معارضان سوری را نیز که اکثریت کشور های غربی با آن مخالفند، منتفی نمی داند.
منبع عربستانی تاکید کرد ریاض قصد ندارد به گروه های تروریستی داعش و "جبهه نصرت" کمک تسلیحاتی برساند.
روسیه از روز 30 سپتامبر بمباران دقیق مواضع داعش در سوریه را آغاز کرد. در این عملیلت از جنگنده های سوخوـ 25 و بمب افکن های سوخوـ 24 ام و سوخوـ34 و جنگنده های سوخوـ30 اس ام استفاده می شود.
طبق آخرین اطلاعات نیروی هوایی روسیه از زمان آغاز عملیات به 140 موضع و تاسیسات متعلق به تروریست ها از جمله مقرهای فرماندهی، اردوگاه های آموزشی و انبار های مهمات آنها ضربه وارد کرده است. علاوه بر این ناو های روسیه دردریای خزر 26 موشک به سوی مواضع داعش شلیک کرده اند که دقت این شلیک تا 5 متر بوده است.
اهداف بر اساس داده های سرویس های اطلاعاتی روسیه و سوریه از جمله از طریق شناسایی هوایی انتخاب می شوند. ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه تائید کرد که حملات هوایی فقط علیه گروه های مسلح تروریستی صورت می گیرد و هدف آنها معارضان یا افراد غیر نظامی نیست. به گفته آقای حداد، ارتش سوریه درباره مختصات محل های استقرار تروریست ها، اطلاعات دقیق در اختیار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала