استاندار چلیابینسک: علاقه مندیم در سفر به ایران یادداشت تفاهم همکاری با استان زنجان را امضا کنیم

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyاستاندار چلیابینسک: علاقه مندیم در سفر به ایران یادداشت تفاهم همکاری با استان زنجان را امضا کنیم
استاندار چلیابینسک: علاقه مندیم در سفر به ایران یادداشت تفاهم همکاری با استان زنجان را امضا کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، دکتر مهدی سنایی سفیر کشورمان در روسیه روز دوشنبه علاوه بردیداربا آقای بوریس دوبروفسکی استاندار با مقامات استانی چلیابینسک در محل استانداری ملاقات نمود.

در این ملاقات آقای دوبروفسکی اعلام نمود در حجم روابط استان چلیابینسک با ایران برتری مطلق با صادرات محصولات صنعتی به ایران است و ما به واردات کالاهای ایرانی علاقه زیادی داریم
در زمینه همکاری های نفتی ما با دعوت از نمایندگان وزارت نفت می خواهیم در طرح های پارس جنوبی شرکت فعال داشته باشیم. همچنین به منظور دیدار با وزیر کشاورزی ایران بزودی عازم ایران خواهیم شد.
در مورد همکاری با استان زنجان نیزسه سال قبل پیش نویس یادداشت تفاهم همکاری را برای طرف ایرانی ارسال نموده ایم اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است. علاقه مندیم تا در سفر به ایران موافقتنامه مزبور را با استان زنجان امضا کنیم.
دکتر سنایی نیز در این دیدار اظهار داشت: به دلیل توانمندی های بسیار بالای این استان و نیز سوابق همکاری با کشورمان ، استان چلیابینسک می تواند جایگاه برتری در همکاری با ایران داشته باشد.همچنین علی رغم کاهش تبادلات روسیه با سایر کشورها در سال 2014 حجم تجارت روسیه با ایران افزایش یافته است. حجم توافقات صورت گرفته مابین دو کشور به دهها میلیارد دلار بالغ می شود و در حال حاضر شرایط خوبی پس از ملاقاتهای دو رئیس جمهور فراهم گردیده است.
ما معتقدیم استان چلیابینسک بدلیل توانمندی بالای صنعتی می تواند محل مناسبی برای واردات محصولات کشاورزی از ایران باشد. در خصوص توسعه همکاری های تجاری و سفر هیاتهای تجاری به ایران به نظر می رسد بهتر است هیاتهای تجاری به دو شکل متمرکز دولتی و نیمه متمرکز خصوصی به ایران سفر کنند. درمورد همکاری های دانشگاهی ، سفارت ایران آمادگی دارد در صورت علاقه مندی طرف روس بین دانشگاه های چلیابینسک ودانشگاه های ایران ارتباطات علمی برقرار نماید.
در این ملاقات که روسایی از کارخانجات بزرگ ماگیستا گورسک، شرکت سهامی عام لوله و نورد ، کارخانه کامیون سازی اورال و مقامات اقتصادی استان چلیابینسک حضور داشتند ، هریک توضیحاتی در خصوص توانمندی های واحد خود ارائه نمودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала