پادشاه عربستان دستور داد درباره دلایل فاجعه منا تحقیقات صورت بگیرد

© AP Photo / SPAپادشاه عربستان دستور داد درباره دلایل فاجعه منا تحقیقات صورت بگیرد
پادشاه عربستان  دستور داد درباره دلایل فاجعه منا تحقیقات صورت بگیرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ملک سلمان ابن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی دستور داد پس از رخ دادن فاجعه منا در مقررات تامین امنیت زائران خانه خدا در جریان مناسک حج تجدید نظر شود.

به گزارش خبرگزاری"رویترز"، ملک سلمان خاطرنشان کرده که این تحقیقات باید بطور سریع انجام شود.
طبق آخرین اطلاعات، نتیجه ازدحام زیاد و تراکم جمعیت در صحرای منا در نزدیکی مکه دستکم 717 زائر خانه خدا جان خود را از دست داده و863 نفر آسیب دیدند.
به گزارش روزنامه "گاردین"، خالد الفلاح، وزیر بهداشت عربستان بتازگی اعلام کرد بی انضباطی زائران و عدم اجرای دستورات مقامات سعدی باعث بروز فاجعه بوده اما شاهدان می گویند ماوران پلیس که از تجمع تعداد بیش از حد مردم جلوگیری نکرده اند، مقصر هستندروزنامه لبنانی "الدیار" از ظاهر شدن خودر وی محمد ابن سلمان معاون ولیعهد عربستان بکه باعث انحراف مسیر حرکت حجاج شده، به عناون دلیل وقوع فاجعه نام برده است.
اتباع پاکستان، ایران وهند از جمله قربانیان هستند که بسیاری از آنها به دلیل ترکم جمعیت در دمای بیش از 41 درجه سانتی گراد در سایه بر اثر خفگی جان خود را از دست داده اند.
بلا حادثه فاجعه بار دیگری نیز در آستانه مراسم حج در مکه رخ داده بود. روز 11 سپتامبر جرثقیلی در حیاط مسجد الحرام سقوط کرد که بر اثر آن دستکم 109 نفر کشته و بیش از 230 نفر زخمی شده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала