پوتین گشایش مسجد جامع مسکو را به مسلمانان تبریک گفت

© Sputnik / Alexey Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین گشایش مسجد جامع مسکو را به مسلمانان تبریک گفت
پوتین گشایش مسجد جامع مسکو را به مسلمانان تبریک گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با حضور در مراسم گشایش مسجد جامع مسکو، بزرگترین مسجد اروپا پس از عملیات چندین ساله بازسازی گسترده ، این رویداد را به مسلمانان تبریک گفت.

ولادیمیر پوتین از تمام افراد کمک رسان به عملیات بازسازی از جمله مسلمانان خارجی سپاسگزاری کرده و ابراز اطمینان نمود که مسجد جامع مسکو بزرگترین مرکز دینی و کانون گسترش ایده های بشر دوستانه خواهد شد.
پوتین ضمن بیان این مطلب افزود: " ما به خاطر سهمی که دولت های ترکیه و قزاقستان در بازسازی مسجد ایفا کردند ابراز حق شناسی می کنیم. یقین دارم که مسجد جامع مسکو مهم ترین مرکز دینی برای مسلمان مسکو و سراسر روسیه و کانون معارف و انتشار ایده های بشر دوستانه و ارزش های حقیقی و واقعی اسلام و مرکز رواج دانش و معنویت شده و به همکاری نه فقط میان مسلمانان بلکه با افراد پیروی ادیان دیگر در راستای اهداف نیکوی مشترک کمک خواهد کرد".
وسعت مسجد جامع مسکو پس از بازسازی 20 برابر شده و اکنون بیش از 19 هزار مترمربع است که امکان می دهد بطور همزمان 10 هزار نفر در آنجا نماز بخوانند.
راویل عین الدین، رئیس شورای مفتیان روسیه و همچنین نورسلطان نظربایف، رئیس جمهور قزاقستان، محمود عباس، رهبر فلسطین، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و سفیران کشور های اروپایی در مراسم گشایش مسجد مسکو حضور داشتند. رمضان قدیروف، رئیس دولت چچن ، رستم مینی خانوف، رئیس جمهوری تاتارستان و همچنین یونس بیک یفکوروف، رئیس دولت جمهوری اینگوشتیا و رمضان عبداللطیفوف، رئیس جمهوری داغستان به عنوان مقامات مناطق مسلمان نشین روسیه از جمله دیگر حاضران بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала