آمادگی آمریکا برای تعامل با روسیه وایران جهت جلوگیری از درگیری ها در سوریه

© AP Photo / Manu Braboآمادگی آمریکا برای تعامل با روسیه وایران جهت جلوگیری از درگیری ها در سوریه
آمادگی آمریکا برای تعامل با روسیه وایران جهت جلوگیری از درگیری ها در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا در صورت ضرورت آماده تعامل با روسیه و ایران جهت جلوگیری از بروز درگیری های احتمالی میان نظامیان کشورها در سوریه است.

پیتر کوک، سخنگوی رسمی وزارت دفاع آمریکا ضمن بیان این مطلب افزود:" دفاع از خلبانان ما که هر روز در این منطقه پرواز می کنند و امنیت آنها ، برای ما دارای اهمیت فوق العاده بوده و ما تمام کارهای ممکن را برای یقین یافتن به امنیت آنها در حد ممکن انجام خواهیم داد".
یادآور می شود هواپیماهای ائتلاف ضد داعشی به رهبری آمریکا بطور منظم مواضع این گروه تروریستی در عراق و سوریه را بمباران می کنند. این عملیات در عراق با اجازه دولت این کشور اما در سوریه بدون توافق با دمشق صورت می گیرد.
گروه تروریستی" دولت اسلامی" موسوم به داعش پس از تصرف اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق ، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل دولت خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала