ویروس های باستانی

© AP Photo / Jens Meyerآزمایش باکتری
آزمایش باکتری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویروس هایی مانند آبله طبیعی جالب هستند.

 به گزارش  مرکز ملی  پژوهش های  علمی  فرانسه، دانشمندان قصد دارند  ویروسی را جان بخشند  که در  یخبندان دائمی در کالیما  (شمال  شرق فدراسیون روسیه)  یافت شده است.  متخصصان  قصد دارند یخ Mollivirus sibericum (به قدمت حدود 30 هزار سال) را آب کنند تا بفهمند  آیا این ویروس می تواند  به انسان آسیب برساند.

 گروه متخصصان  روسیه — فرانسه  به این تحقیقات می پردازند. متخصصان  در باره خطراتی هشدار می دهند  که در زمان  آباد کردن  مناطق قطبی  این نوع ویروس  ها ممکن است دوباره جان بگیرند. آنها  خواستار انجام  اقدامات ضروری  در این رابطه هستند.

 به عقیده ولادیسلاو ژمچوگوف  دکتر علم پزشکی  و متخصص  عفونت های  خطرناک، این اولین و آخرین یافته  متخصصان در حال مطالعه  یخبندان دائمی نیست.

یخبندان دائمی  همه چیز از جمله  ویروس ها را در خود حفظ کرده است. یخبندان دائمی بهترین  محیط برای  حفظ پروتئین ها و اسیدهای نوکلئیک  است که ارگانیزم های  زنده از  آنها تشکیل می شود.  این یافته  اولین  و آخرین یافته نیست، البته برای همه  ویروس هایی  مانند آبله طبیعی  جالب است  که انسان باستان به آن مبتلا شد.  در آن  زمان  همه وحشت کردند، اما بعد  متوجه شدند  که این ویروس  فاقد قابلیت حیات است.  با وجود این،  هیچ کس  ظاهر شدن  ویروسی را بعید نمی داند که  سالهای طولانی  از تکامل  زمین بدور مانده است و  محیط کنونی  می تواند برایش هم مهلک باشد و  هم مساعد برای رشد».

 هم اکنون به عقیده  متخصص روس،  توجه خاصی به مطالعه و  آنالیز آبی می شود  که از دریاچه قطب جنوب  بدست آمده است.

ولادیسلاو ژمچوگوف در مصاحبه با رادیو « سپوتنیک» گفت: « احتمال زیادی  می رود که در آنجا ارگانیزم های زنده و در وهله اول  میکروب ها، باکتری ها یی حفظ شده باشند که  سن آنها میلیون ها سال است.  می خواهم به شما اطمینان بدهم که این  نمونه ها با  احتیاط  بسیار زیاد  توسط متخصصان  مطالعه می شوند».

 به گفته وی، بشریت فقط بخش کوچکی از  میکروب های  روی زمین را  مطالعه کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала