خانم ها و فیس بوک

© AP Photo / dapd, Joerg Kochشبکه اینترنتی فیس بوک
شبکه اینترنتی فیس بوک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زنان تحت تأثیر رسانه های گروهی به ارزیابی نادرست ظاهر خود می پردازند.

محققان و متخصصان  زلاند نو معلوم کردند  که « فیس بوک»  برای  زنان از سن 30 تا  40 سال ضرر دارد.  نتایج  تحقیقات نشانگر آن است  که معاشرت  در شبکه های اجتماعی  باعث  تردید زنان در  جذابیت  خودشان می شود. آنها  خودشان را بیچاره احساس می کنند.

تأثیر « فیس بوک» بر  خانم ها  باعث نگرانی  کارشناسان  دانشگاه «  اوکلِند» شد.  به نوشته «  نت گاید»  11 هزار  نفر در این تحقیق شرکت کردند که 62  و نیم درصد آنها خانم ها بودند. سن شرکت کنندگان  در این نظر سنجی  از 18 تا 49 سال بود. در پاسخ به اینکه آیا آنها طی  هفته اخیر  وارد « فیس بوک»  شده اند، 58 درصد آنها  جواب مثبت دادند.

معلوم شد خانم ها بیش از آقایان از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند.  اما این جالب ترین نتیجه تحقیقات محققان نیست.  کاشف به عمل آمد  که خانم ها از  سن 30 تا 40 سال  در بین  شرکت کنندگان نظرخواهی  کمتر از بقیه از  ظاهر خود راضی هستند.  کسانی که از « فیس بوک» استفاده می کنند  سطح رضایت از ظاهرشان  تا سن 30 سالگی  بشدت کاهش می یابد. بطور کلی کسانی که اصلا  از « فیس بوک» استفاده  نمی کنند از ظاهر خود راضی هستند. کلا  پس از 50 سالگی  ارزیابی از خود در بین  کاربران فیس بوک و کسانی که از شبکه های اجتماعی  استفاده نمی کنند مثبت ترمی شود.

به گفته سامانتا استرنج طراح این تحقیقات، زنان  تحت تأثیر  رسانه های گروهی  به ارزیابی نادرست ظاهر خود می پردازند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала