آمادگی عربستان برای احداث 200 مسجد در آلمان برای پناهندگان

© AP Photo / Marko Drobnjakovicآمادگی عربستان برای احداث 200 مسجد در آلمان برای پناهندگان
آمادگی عربستان برای احداث 200 مسجد در آلمان برای پناهندگان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات عربستان سعودی آماده تامین مخارج احداث 200 مسجد در آلمان برای پناهندگان سوری در صورت حصول توافق با مقامات برلین هستند چون تامین امکان اجرای مراسم دینی در خارجه برای مهاجران از خاور نزدیک در خارجه را دین و وظیفه معنوی خود می داند.

نویسندگان مقاله منتشره در نشریه آلمانی Frankfurter Allgemeine Zeitung ضمن اعلام این مطلب ابراز عقیده می کنند که اگر مقامات عربستان سعودی پناهندگان را در کشور خود پذیرفته و به این ترتیب نقش پیشتازخود در منطقه را ثابت می کردند، منطقه تر و درست تر می بود اما به جای این کار یمن، فقیرترین کشور خاور نزدیک را بمبارن می کنند که 80 درصد مردم آنجا به دریافت کمک انسانی نیاز دارند.

بحث درباره سهمیه های اجباری پذیرش پناهجویان در اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران
بحث درباره سهمیه های اجباری پذیرش پناهجویان در اتحادیه اروپا
 نشریه روسی Lenta.Ru یادآور می شود که مقامات سعودی از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال 2011 میلادی ، صدور جواز کار در عربستان برای مهاجران را متوقف کرده اند. ریاض در سال 2014 فقط 561 پناهجو را پذیرفته و فقط به 100 نفر از انها حق پناهندگی واگذار کرده است.
طبق پیش بینی کمیساریای عالی امور آوارگان سازمان ملل در سال 2015 حدود 400 هزار نفر پناهجو از طریق دریای مدیترانه وارد اروپا شد و ممکن است این رقم در سال 2016 به 450 هزار نفر و بیشتر برسد. بیشتر پناهجویان خواهان گرفتن حق اقامت در آلمان هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала