ایران و اتریش چهار سند همکاری امضا کردند

© Fotolia / Kristina Afanasyevaایران و اتریش چهار سند همکاری امضا کردند
ایران و اتریش چهار سند همکاری امضا کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش خبرگزاری "ایسنا"، این اسناد در جریان بازدید «هاینس فیشر» رییس جمهور اتریش از ایران به امضا رسیده اند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز از رییس جمهور اتریش در مجموعه سعدآباد استقبال کرد و در پایان مذاکرات خصوصی روسای جمهور ایران و اتریش، دو طرف 4 سند همکاری امضا کردند.
یادداشت تفاهم همکاری زیست محیطی بین سازمان حفاظت محیط زیست ایران و وزارت فدرال کشاورزی، جنگلداری، محیط زیست و مدیریت آب اتریش و یادداشت تفاهم تشکیل هشتمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی از جمله اسناد امضا شده هستند.
به گزارش خبرگزاری"ایرنا"، امیرحسین زمانی نیا ،معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت ایران ز آمادگی شرکت او.ام.وی اتریش برای همکاری با ایران پس از تحریم ها خبر داد و گفت: اتریش آماده همکاری برای افزایش برداشت از مخازن نفتی ایران است.
امیرحسین زمانی نیا پس از دیدار روز گذشته (دوشنبه) بیژن زنگنه وزیر نفت و راینر زله مدیرعامل شرکت او ام وی اتریش، مهمترین محور این مذاکرات را برداشت بیشتر از مخازن به روشهای EOR و IOR (بهبود و افزایش تولید) و همکاری در صنعت گاز عنوان کرد و افزود: این شرکت اعلام آمادگی کرد ضریب برداشت از مخازن نفت و گاز ایران را با بکارگیری تکنولوژیهای جدید به دو برابر میزان فعلی برساند.
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت ایران درباره اینکه آیا درباره صادرات و انتقال گاز ایران به اروپا با این شرکت اتریشی گفتگویی صورت گرفته است یا خیر، اظهار داشت: صادرات گاز به اروپا مسئله ای است که باید در بلندمدت به آن نگاه کرد.
زمانی نیا با تاکید بر اینکه ایران در آینده نزدیک برنامه ای برای صادرات گاز به اروپا ندارد، تصریح کرد: هم اکنون اولویت نخست صادرات گاز ایران، کشورهای همسایه و منطقه هستند که هم از نظر سیاسی و هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала