اعتراف مقامات ایالات متحده آمریکا به امجام فعایت اطلاعاتی در سواحل روسیه

© Photo / Rudi Rietاعتراف مقامات ایالات متحده آمریکا به امجام فعایت اطلاعاتی در سواحل روسیه
اعتراف مقامات ایالات متحده آمریکا به امجام فعایت اطلاعاتی در سواحل روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده پنتاگون اعتراف کرد که کشتی های اطلاعاتی نیروی دریایی ایالات متحده در سواحل روسیه رفت و آمد کی کنند. کانال تلویزیونی آمریکایی "فاکس نیوز" از این موضوع خبر داد.

این مقام بلند پایه در پنتاگون در پاسخ به سوال شبکه تلویزیونی در مورد انجام فعالیت های اطلاعاتی آمریکا در سواحل روسیه گقت: "البته ما این کار را انجام می دهیم. به نظر شما، "کشتی ها اقیانوس شناسی" مشغول به چه کاری هستند؟ مشغول به نهنگ شناسی هستند؟"
شبکه "فاکس نیوز" قبلام گزارش داد که ماهواره ها، هواپیماها و کشتی های آمریکایی از نزدیک از کشتی پیشرفته روسی "یانتار" پیگیری می کنند این کشتی از پایان ماه آگوست از اقیانوس اطلس شمالی جنوبی به سمت کوبا حرکت می کند. منبع این شبکه در پنتاگون تایید کرد که "کشتی اطلاعاتی روسیه" در آب های بین المللی قرار دارد"
وزارت دفاع ایالات متحده بر این باور است که کشتی "یانتار" مشغول به جمع آوری اطلاعات در مورد سنسور های زیر آبی و سایر تجهیزاتی است که توسط پایگاه زیردریایی های هسته ای کینگس بی (ایالت جورجیا) استفاده می شود. به گفته نمایده پنتاگون، این کشتی باعث نگرانی نظامیان شده است به دلیلی که این کشتی روسی به دستگاه های ردیابی عمیق و تجهیزات برای برش کابل مجهز شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала