پسر سوری که در دریای مدیترانه درگذشت، در شهر کوبانی به خاک سپرده خواهد شد

© REUTERS / Umit Bektasپسر سوری که در دریای مدیترانه درگذشت، در شهر کوبانی به خاک سپرده خواهد شد
پسر سوری که در دریای مدیترانه درگذشت،  در شهر کوبانی به خاک سپرده  خواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عکس عیلات کردی پسر سوریه جهان را شوکه کرد. جسد این پسر روز 2 سپنامبر در ساحل شهر بدروم ترکیه یافته شد.

پسر 3 ساله عیلان کردی با خانواده اش (پدر، مادر و برادر غلیب) و سایر شهروندان سوریه در دو قایق در شب تلاش کردند از دریای مدیترانه عبور کنند تا از شهر ترکیه به جزیره یونانی کوس برسند. اما قایق به دلیل امواج شدید واژگون شد و مردم در دریا ماندند. از خانواده کردی فقط پدرعبدالله نجات یافت. او باید به کوبانی بربگردد و عزیزان خود را به خاک بسپرد.
رادیوی "اسپوتنیک" توانست جزئیات از زندگی سخت خانواده کردی را بگیرد.
خانواده کردی ثبت شده در روستای بغدیک منطقه کوبانی به مدت طولانی در دمشق زندگی می کرد. آنها در سال 2012 به دلیل جنگ داخلی در سوریه از دمشق به حلب نقل مکان کردند اما پس از شش ماه وقتی که وضعیت در حلب وخیم تر شد، مجبور به بازگشت به کوبانی، سرزمین مادری خویش شدند. خانواده کردی پس از حمله داعش به کوبانی تصمیم به فرار به ترکیه گرفت. پس از آن که کوبانی از حضور داعشی ها آزاد شد، خوانواده کردی بازگشت. اما در ماه ژوئن پس از حمله جدید جهادگرایان دوباره تصمیم گرفت که از مرز ترکیه عبور کند.
روز گذشته تمام دنیا سرنوشت بعدی این خانواده را از تصاویر چاپ شده در صفحات اول روزنامه های مشهور دانست.
رادیوی "اسپوتنیک" موفق شد با عبدی کردی، یکی از بستگان نزدیک عبدالله کردی تماس بگیرد. به گفته وی، پدر مصیبت دیده توانایی مصاحبه ندارد. عبدی کردی در مورد این حادثه چنین گفت:
"عبدالله با خانواده اش و سوار قایق شد. در مجموع 11 نفر در قایق بودند. قایق به دلیل امواج شدید واژگون شد و 7 نفر غرق شدند. از خانواده کردی فقط عبدالله نجات یافت. او به طور معجزه زنده ماند او نتوانست نهایتا به ساحل برسد. او تمام خانواده اش ار از دست داد. این وحشتناک ترین مصیبت برای یک مرد است. ما در حال حاضر در شهر بدروم و منتظر تحویل اجساد کشته شدگان هستیم. سپس ما به شهر کوبانی بر می گردیم و آنها را در آنجا به خاک بسپریم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала