ولادیمیر پوتین شرایط اصلی حل و فصل مسالمت آمیز بحران در اوکراین را اعلام کرد

© Sputnik / Alexei Druzhininولادیمیر پوتین شرایط اصلی حل و فصل مسالمت آمیز بحران در اوکراین را اعلام کرد
ولادیمیر پوتین شرایط اصلی حل و فصل مسالمت آمیز بحران در اوکراین را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش خبرگزاری "ریا نووستی"، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با اظهار نظر در مورد اقدامات مقامات کیف در جهت وارد اصلاحات به قانون اساسی اوکراین در تمرکز زدایی قدرت در این کشور گفت که این روند باید فقط با گفت و گو با نمایندگان لوهانسک و جمهوری خلق دونتسک صورت بگیرد.

رئیس جمهور فدراسیون روسیه چهار شریط اصلی برای حل و فصل سیاسی بحران اوکراین را اعلام کرد که در حال حاضر از طرف کیف رعایت نمی شود
پوتین اظهار داشت: "رعایت این شرایط، مهم ترین گام اصلی است. اگر ما در مورد توافقنامه مینسک صحبت می کنیم، پس یادآوری می کنم که اولا هر نوع اصلاح قانون اساسی باید با توافق با دونباس انجام شود. ثانیا قانون انتخابات دولتهای محلی نیز باید با دونباس توافق گردد. ثالثا قانون عفو عمومی باید به تصویب برسد اما متاسفانه این فانون به مرحله اجرا نرسیده است. از جمله قانون وضعیت خاص این سرزمین ها باید به تصویب برسد. این قانون مورد تصویب قرار گرفت اما مرحله اجرای آن از سوی دولت دوباره به تعویق افتاد".
رئیس جمهور همچنین اشاره کرد که ناآرامی های عم.می در کیف پس از آن که شورای عالی (ورخونا رادا) طرح قانون تمرکز زدایی قدرت را به تصویب رساند، در واقع هیچ ربطی به رای گیری نداشت چرا که تغییر قانون اساسی اوکراین جنبه اعلانی داشت و به عنوان بهانه ای برای تشدید مبارزه سیاسی برای قدرت استفاده می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала