حضور ولادیمیر پوتین در رژه نظامی به مناسبت 70 سالگری پیروزی مردم چین در جنگ با ژاپن (ویدیو)

© REUTERS / Damir Sagoljحضور ولادیمیر پوتین در رژه نظامی به مناسبت 70 سالگری پیروزی مردم چین در جنگ با ژاپن
حضور ولادیمیر پوتین در رژه نظامی به مناسبت 70 سالگری پیروزی مردم چین در جنگ با ژاپن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رژه نظامی به مناسبت پیروزی مردم چین در جنگ با ژاپن و پایان جنگ جهانی دوم در پکن به پایان رسید. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به عنوان یکی از میهمانان افتخاری در این مراسم حضور داشت.

به گزارش خبرگزاری "ریانووستی"، رئیس جمهور روسیه آخرین مهمانی بود که به این رژه نظامی تشریف آورد و همراه با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به پشت تریبون قرار گرفت.

سربازان نیروی دریایی چین در خودروهای رزمی در رژه نظامی به مناسبت 70 سالگی  پیروزی در جنگ جهانی دوم در پکن - اسپوتنیک ایران
رژه نظامی در پکن به مناسبت 70 سالگی جنگ جهانی دوم
در رژه نظامی که در میدان تیان آن من، بزرگترین میدان در جهان برگزار شد، 12 هزار سرباز، 500 دستگاه خودرو نظامی، 200 هواپیما و هلیکوپتر و همچنین در حدود یک هزار سرباز از 17 کشور، از جمله فدراسیون روسیه شرکت کردند.
 از طرف روسیه در این رژه نظامی سربازان گروهان نظامی 154 — مین هنگ گارد پریئوبراژنی شرکت کردند. راهپیمایی آنها در میدان اصلی پکن یکی از بخرنامه های نهایی رژه شد.
چین در این رژه نظامی آخرین دست آورد ها و تجهیزات نظامی مانند بمب افکن سنگین Xian H-6K ، جنگنده چند منظوره Shenyang J-11B و همچنین موشک های میان برد بالستیک "دونفن 21-دی" (DF-21D) رونمایی کرد.
در پایان این رژه نظامی بر افراز میدان پکن هزاران کبوتر صلح و بادکنک رنگارنگ آزاد شدند.
انتظار می رود که ولادیمیر پوتین در چین چند جلسه مهمی را برگزار کند. برنامه ریزی شده است که در طی این سفر آقای پوتین به چین رهبران دو کشور تعدادی از اسناد دوجانبه را به امضا برسانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала