ملاقات رئیس دومای روسیه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

© Sputnik / Ramil Sitdikov  /  مراجعه به بانک تصاویر ملاقات رئیس دومای روسیه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
ملاقات رئیس دومای روسیه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران با آقای سرگئی ناریشکین رئیس دومای فدراسیون روسیه ملاقات و گفتگو نمود.

در این ملاقات که در حاشیه افتتاح نمایشگاه کتاب و با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو صورت گرفت ، آقای سرگئی ناریشکین از حضور ایران در این نمایشگاه قدردانی و تاکید کرد که این حضور فرصت بسیار مغتنمی برای توسعه روابط دو کشور در زمینه فرهنگی است. وی همچنین ضمن اشاره به خاطرات خوش سفر خود به ایران در سال 2014 ابراز امیدواری کرد که این دیدار آخرین سفر وی به ایران نبوده و در فرصت مناسب مجددا از جمهوری اسلامی ایران بازدید نماید. وی تاکید کرد که در انتظار سفر رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به روسیه است.
در این ملاقات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان نیز اظهار داشت که باتوجه به فضای جدید ناشی از حصول توافقات انجام شده بین ایران و کشورهای 1+5 بستر و زمینه برای همکاری ایران و فدارسیون روسیه در حوزه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی بیش از گذشته فراهم خواهد شد.
رئیس دومای روسیه ضمن اعلام موافقت کامل با نظر همتای ایرانی اظهار داشت که روسیه نیز امیداور است پس از توافقات وین روابط ایران و فدراسیون روسیه در همه ابعاد و بصورت همه جانبه توسعه یابد. وی مجددا به مواضع پی گیرانه روسیه در حمایت از جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای اشاره کرد.
آقای ناریشکین همچنین اظهار امیداوی کرد که توافقنامه فرهنگی ایران و روسیه در مورد افتتاح مرکز فرهنگی روسیه در ایران بزودی امضاء شود و این مرکز هرچه سریعتر بازگشایی گردد.
در پایان این ملاقات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان ضمن ابراز خشنودی از اینکه روابط ایران و روسیه در تمام زمینه ها به خوبی در جریان است ، تاکید نمود که در حوزه فرهنگی نیز پتانسیل و ظرفیت های فراوانی برای همکاری فی مابین وجود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала