گشایش نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو توسط ناریشکین و علی جنتی

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر گشایش نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو توسط ناریشکین و علی جنتی
گشایش نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو توسط ناریشکین و علی جنتی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو با حضور موسسات و ناشران ایرانی و بیش از 40 کشور دیگر جهان توسط 'سرگئی ناریشگین' رییس دومای روسیه و 'علی جنتی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان میهمان ویژه امروز (چهارشنبه) گشایش یافت.

سرگئی ناریشگین رییس مجلس دومای روسیه در این مراسم ضمن با ارزشمند خواندن حضور ایران در این نمایشگاه به عنوان میهمان ویژه گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو محلی برای دیدار سالانه اهل فرهنگ و ادب از کشورهای مختلف جهان شده است.
وی با ابراز علاقه مندی به توسعه روابط بین ایران و روسیه در تمامی زمینه ها بویژه فرهنگی و ادبی به دلیل پیشینه دو کشور، زمینه های این همکاری را بسیار گسترده خواند.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در سخنرانی افتتاحیه نمایشگاه گفت: روابط سیاسی ایران و روسیه در حال توسعه است و امیدواریم برای روابط فرهنگی تلاش های انجام شده به ثمر بنشیند.
وی حضور ایران به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب مسکو را فرصتی برای افزایش همکاری ها در این زمینه خواند.
نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو در مجموعه 'مرکز نمایشگاه های روسیه' دایر شده است و در آن حدود یکهزار ناشر و موسسه انتشاراتی و فرهنگی در 14 هزار مترمربع بیش از 150 هزار عنوان کتاب عرضه کرده اند.
نمایشگاه و بازار بین المللی کتاب مسکو اوایل سپتامبر هر سال در مسکو برپا می شود. این نمایشگاه از سال 1977 میلادی برگزار می گردد و هر سال یکی از کشورها به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه حضور دارد. امسال نیز ایران، میهمان ویژه این نمایشگاه است.
میهمانان ویژه این نمایشگاه اوکراین (در سال 2008)، هند (در سال 2009)، بلاروس (در سال 2010) و ایتالیا (در سال 2011) بوده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала