شکار سری رهبران داعش توسط سازمان اطلاعات آمریکا

© AFP 2023 / Saul Loebشکار سری رهبران داعش توسط سازمان اطلاعات آمریکا
شکار سری رهبران داعش توسط سازمان اطلاعات آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه واشنگتن پست اطلاع می دهد ، سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا به طور مشترک با نیروهای ویژه ی آمریکایی کمپین نابودی دقیق رهبران گروهک " داعش" در سوریه را آغاز کرده است.

این عملیات جدا از فعالیت های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکاست. مرکز ضد تروریستی سازمان اطلاعات آمریکا مسئول عملیات نابودی ست. آنها به وسیله ی پهپادهای حمله بر این کار را انجام می دهد.
در بین شبه نظامیان از بین رفته ، جهادگر بریتانیایی جنید حسین قرار دارد که مسئول کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی بود. هدف این کمپین ایجاد شبکه ای در آمریکا ست که در موارد لازم برای حمله به کشورهای غربی آماده باشد.

«کشور اسلامی» ( داعش) - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
گروه «دولت اسلامی» ( داعش) یکی از خطرات عمده برای جهان است
 در این خبر تاکید می شود که سازمان اطلاعات آمریکا به تعقیب جانیان بالقوه پرداخته و در عین حال فرماندهی متحدعملیات های ویژه را برعهده دارد درواقع همان عملیاتی که برای نابودی فرمانده ی القاعده اسامه بن لادن انجام شد.
در این خبر آمده است که رئیس جمهور آمریکا باراک اوباما می خواهد انجام چنین عملیات هایی را برای سازمان اطلاعات قدغن کند ، عملیات هایی که با هدف صرفا حل برنامه های اطلاعاتی است. مخالفان آن خاطر نشان می کنند که مدیریت راحت تر از ارتش ، جنبه ی سری عملیات را حفظ می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала