تحریم های جدید آمریکا علیه شرکت های روسی

© Fotolia / jiawangkunتحریم های جدید آمریکا علیه شرکت های روسی
تحریم های جدید آمریکا علیه شرکت های روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات آمریکا ، تحریم هایی علیه برخی شرکت های روسیه در ارتباط با نقض قانون عدم گسترش (تسلیحات هسته ای) مرتبط با ایران ، کره شمالی و سوریه وضع می کنند. سندی که باید به طور رسمی سوم سپتامبر منتشر گردد برای بررسی اولیه در سایت Federal Register قابل دسترسی است.

برطبق اطلاعات موجود در آن ، دفتر طراحی ابزار تولا ، شرکت " کاتود" ، اتحادیه تولیدی- علمی ساخت ماشین آلات ، کارخانه " میگ" و "روس برونو اکسپورت" در لیست سیاه قرار دارند. همچنین در این سند آمده است که شعبه ها و شرکت های تابعه آنها نیز شامل تحریم هستند.
سازمان مسئول سند مذکور وزارت امور خارجه ی آمریکاست.
در این خبر تاکید شده است که قانون مربوطه " مجازات برای شرکت های خارجی و اشخاص به منظور ارسال و همچنین فروش کالاها ، خدمات و فن آوری هایی موجود در لیست کنترل چند جانبه به ایران ، سوریه و کره شمالی را مد نظر دارد.
ضمنا تحریم های جدید به برخی از شرکت ها درکشورهای دیگر از جمله چین ، ایران ، سودان ، سوریه ، ترکیه و امارات متحده ی عربی نیز مربوط می شود.
در این سند ذکر شده است که در ارتباط با قانون مذکور هیچ سازمان دولتی آمریکا نمی تواند با شرکت های اشاره شده قرارداد برای ارسال هر گونه کالا ، فن آوری و خدمات منعقد نماید.
تاکید شده است که تنها براساس تصمیم وزارت امور خارجه ممکن است موارد استثنایی بروز کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала