پاکت تحریم های امریکا علیه چین آماده می شود

© REUTERS / Kacper Pempel/Files پاکت تحریم های امریکا علیه چین آماده می شود
پاکت تحریم های امریکا علیه چین آماده می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دفتر ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا در حال آماده سازی پاکت تحریم های اقتصادی علیه شرکت های چینی است. این تحریم شامل شرکت هایی می شود که حملات سایبری انجام می دهند.

پاکت تحریم ها «بی سابقه» نام گرفته است. گفته شده که این تحریم ها را علیه آن دسته از شرکت های چینی و افرادی آماده می کنند که از حملات سایبری و دسترسی به اطلاعات محرمانه تجاری امریکا سود می برند.

در خبرها آمده است که هنوز تصمیم نهایی برای وضع این تحریم ها گرفته نشده، اما ممکن است که طی دو هفته آینده این اتفاق بیفتد.

روزنامه واشنگتن پست می نویسد: «وضع این قبیل تحریم ها به خاطر افزایش موج حملات جاسوسی سایبری و دست داشتن شرکت های چینی در این موارد جدی تر می شود. حتی مقامات امریکایی عنوان کرده اند که شرکت های مذکور در حال دزدی طرح ها و پروژه ها از واحدهای برق اتمی گرفته تا اسناد محرمانه شرکت های انرژی هستند».

در این روزنامه گفته شده که «این اقدامات در مناسبات دو قدرت بزرگ اقتصادی دنیا بسیار حساس و قابل تامل است». گفتنی است که روابط واشنگتن و پکن به خاطر برخی مسایل از جمله دریای جنوب چین و تلاش های چین برای تقویت ین در بازارهای جهانی دچار تنش شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала