جنگنده های ترکیه برای اولین بار در حملات ائتلاف ضد داعش شرکت کردند

© REUTERS / Murad Sezerجنگنده های ترکیه برای اولین بار در حملات ائتلاف ضد داعش شرکت کردند
جنگنده های ترکیه برای اولین بار در حملات ائتلاف ضد داعش شرکت کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنگنده های نیروی هوایی ترکیه روز جمعه برای اولین بار حملات به مواضع داعش در سوریه را در چارچوب ائتلاف تحت رهبری آمریکا انجام دادند.

این مطلب را خبرگزاری "رویترز" به نقل از بیانیه وزارت خارجه ترکیه گزارش داده است.
در این بیانیه گفته می شود: "جنگنده‌های ارتش ترکیه در ساعات پایانی جمعه حملات به مواضع داعش در داخل سوریه را که تهدیدی برای ترکیه ایجاد می‌ کرد، آغاز کرده اند".
پیشتر گزارش شده بود که آنکارا و واشنگتن رایزنی های فنی خود در خصوص حملات گسترده هوایی به داعش در مرز سوریه و ترکیه را به پایان رسانده و در باره پیوستن آنکارا به عملیات ائتلاف ضد داعش توافق کردند.

گروه تروریستی" دولت اسلامی" موسوم به داعش که اراضی پهناوری از قلمروی سوریه و عراق را به تصرف خود در آورده و تشکیل خلافت اسلامی در مناطق تحت کنترل خود رابه رهبری سرکرده خود اعلام کرد، یکی از بزرگ تریبن معضلات فعلی دردنیا به شمار می آید. هنوز جبهه واحدی برای مبارزه با داعش تشکیل نشده است ولی از مخالفان و مبارزان آن می توان به ارتش ملی کشورهای سوریه و عراق، نیروهای ائتلاف بین الملل به رهبری آمریکا (فقط حملات هوایی) و همچنین نیروهای پیشمرگه کرد و نیروهای مردمی لبنانی و عراقی اشاره نمود.
در نتیجه حملات و درگیری های نظامی، صدها هزار نفر از افراد بی گناه جان خود را از دست داده و چندین میلیون نفر پناهنده شده اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала