درخواست اتریش برای برگزاری فوری نشست اتحادیه اروپا در باره مسئله مهاجران

© AP Photo / Michael Sohnدرخواست اتریش برای برگزاری فوری نشست اتحادیه اروپا در باره مسئله مهاجران
درخواست اتریش برای برگزاری فوری نشست اتحادیه اروپا در باره مسئله مهاجران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه اتریش در پی کشته شدن 70 مهاجر در پشت کامیونی در این کشور، به برگزاری فوری نشست نخست وزیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای رایزنی در خصوص مسئله مهاجران فرا خواند.

مهاجران که قصد داشند از طریق یک کامیون خود را به اتریش برسانند، در قسمت بار همین کامیون به دلیل کمبود اکسیژن خفه شدند. ماموران اتریشی روز جمعه در حالی که این کامیون در کنار بزرگ راهی در شرق این کشور پارک شده بود، اجساد مهاجران کشته شده را در آن کشف کردند. تعداد قربانیان این حادثه که ابتدا 50 نفر گزارش شده بود، سپس به 71 نفر افزایش یافت. در میان کشته شدگان 59 مرد، 8 زنان و 4 کودک هستند.
خبر مرگ این مهاجران در حالی منتشر شد که بحران مهاجرت از خاورمیانه و آفریقا به اروپا به اوج خود رسیده و اخبار ناگواری در باره مرگ مهاجران در آب های دریای مدیترانه میان لیبی و ایتالیا نیز شنیده می شود.

سباستین کورتس، وزیر خارجه اتریش در گفتگو با خبرنگارارن که متن آن در روزنامه اتریشی "اوستریچ" منتشر شد، اظهار داشت: "ما تا کنون چندید بار با حوادث فاجعه بار و علایم هشدار دهنده ای در این زمینه روبرو شده ایم. اروپا باید بیدار شود و به این پدیده واکنش نشان دهد".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала