وزیر خارجه انگلیس: ایران یک بازیکن مهم منطقه است

© AP Photo / Vahid Salemiوزیر خارجه انگلیس: ایران یک بازیکن مهم منطقه است
وزیر خارجه انگلیس: ایران یک بازیکن مهم منطقه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه بریتانیا در مراسم بازگشایی سفارت انگلیس در تهران اعلام کرد "ایران یک بازیکن بسیار مهم در منطقه خاور میانه است و بازیکن مهم هم باقی خواهد ماند تا بتوان آن را از حل مشکلات منطقه کنار گذاشت".

هاموند در این مراسم گفت: "این مراسم پایان یک راه طولانی و آغاز یک مسیر جدید است که معتقدم یک مسیر هیجان ‌انگیز است".
وی با اشاره به توافق هسته ای حاصل شده میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک تاکید کرد: "ادامه گفتگو در سراسر جهان حتی تحت شرایط دشوار بسیار مهم است و سفارتخانه های ما ابزارهای مهمی برای تحقق این هدف هستند. این توافق یک موفقیت بزرگ بوده است و اجرای کامل آن از سوی همه طرف های دخیل می تواند به این روند کمک کند".
هاموند ادامه داد: "ما باید به تلاش برای مقابله با چالش های مشترکی که با آنها روبرو هستیم، از جمله تروریسم ، فعالیت گسترش یابنده گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی یا داعش در سوریه و عراق، بی ثباتی، قاچاق مواد مخدر و مهاجرت غیر قانونی ادامه دهیم که این کار را از جمله از طریق سفارت خانه ها خواهیم کرد. ما همیشه توافق را نخواهیم داشت اما با افزایش اعتماد هیچ محدودیتی برای آنچه ما می توانیم از طریق همکاری با یکدیگر به دست آوریم، وجود نخواهد داشت و همچنین با هیچ محدودیتی در زمینه توانایی برای گفتگو درباره این مسائل روبرو نخواهیم بود".
وزیر خارجه انگلیس همچنین با تاکید بر ضرورت رفع بی اعتمادی ها و سواقب تاریخی از اذهان عمومی و تعمیق روابط همه جانبه میان دو کشور گفت: بریتانیا به دنبال گسترش مناسبات دوجانبه با ایران است و آمادگی دارد تا در این راستا روابط خود با جمهوری اسلامی را از سطح کاردار به سفیر ارتقاء دهد".
وی افزود: "پس از لغو تحریم ها علیه ایران ، از طریق این سفارتخانه به حمایت از تجارت و سرمایه گذاری خواهیم پرداخت که این کار هم به سود مردم ایران است و هم انگلیس".
فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه بریتانیا برای شرکت در مراسم بازگشایی سفارت این کشور به تهران سفر کرده است. سفارت خانه های ایران و بریتانیا روز دوشنبه 24 اوت پس از گذشت حدود چهار سال به طور همزمان و در سطح کاردار های مقیم در لندن و تهران بازگشایی شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала