کره شمالی و کره جنوبی مذاکرات اضطراری خود را به پایان رساندند

© AFP 2023 / Jung Yeon-Jeکره شمالی و کره جنوبی مذاکرات اضطراری خود را به پایان رساندند
کره شمالی و کره جنوبی مذاکرات اضطراری خود را به پایان رساندند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات عالی رتبه کره شمالی و کره جنوبی مذاکرات اضطراری خود را که روز شنبه برای جلوگیری از رویارویی مرزی میان دو کشور به انجام رسیده، به پایان رساندند.

به گزارش شبکه تلویزیونی YTN، این مذاکرات در روستای پانمونجوم واقع در مرز دو کشور برگزار شده و بیش از دو ساعت ادامه داشت.
هوان پیونگ سو رییس اداره سیاسی ارتش و کیم یانگ گون رییس اداره امور مرتبط با اتحاد در حزب حاکم کارگران از طرف کره شمالی و کیم گوان چژین مشاور امنیت ملی رییس جمهور و هونگ یونگ پیو وزیر اتحاد دو کره از طرف کره جنوبی در این مذاکرات شرکت کردند.
انتظار می رود که به زودی کنفرانس خبری در باره نتایج این مذاکرات در سئول برگزار شود.

تنش های تازه در شبه جزیره کره پس از آن افزایش یافت که کره جنوبی با استفاده از بلندگوهای مستقر در مرز دو کره، پخش مطالب تبلیغاتی علیه حکومت کره شمالی را از سر گرفت و به دنبال آن تبادل آتش میان نیروهای دو کشور در مناطق مرزی انجام شد. کره شمالی از طریق نماینده خود در سازمان ملل متحد تهدید کرده که در صورتی که کره جنوبی تبلیغات خود علیه پیونگ یانگ را متوقف نکند، وارد عمل خواهد شد.
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز جمعه 21 اوت در این ارتباط جلسه اضطراری برگزار کرده و دستور داد نیروهای مسلح کشور در حال آماده باش کامل قرار گیرند.


 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала